Táto stránka využíva cookies. Používaním tejto stránky súhlasíte s používaním cookies. ×

Žilinský Večerník

22. marec 2019 | Beňadik

Spravodajstvo

Žilinská nemocnica vyhodnotila spokojnosť pacientov. Najviac sa v nemocnici páči pacientom neurológie

Najväčšie uznanie prejavili pacienti v oblasti rešpektovania súkromia a intimity, naopak najmenej spokojní boli s kvalitou stravy a bývania.

08.03.2019 | 14:30

Fakultná nemocnica s poliklinikou v Žiline každoročne sleduje a vyhodnocuje spokojnosť pacientov. Minulý rok oslovila 2741 respondentov, ktorí nemocnici udelili hodnotenie 92,13 %. Najspokojnejší boli pacienti oddelenia neurológie (97,81 %), Liečebne dlhodobo chorých (97,11 %) a pediatrickej ortopédie (96,03 %).

„Spätná väzba je pri našej práci dôležitá, takéto hodnotenie berieme teda veľmi vážne. Aj preto nás teší, že všeobecná spokojnosť je na dobrej úrovni. Realizujeme potrebné kroky k zlepšovaniu pacientsky orientovaného prístupu, pre zdravotníkov organizujeme komunikačné školenia a spoločne pracujeme na zlepšení kvality poskytovanej zdravotnej starostlivosti, v rámci ktorej sa sústredíme nielen na odbornosť, ale i vzťah zdravotník – pacient,“ informoval generálny riaditeľ žilinskej nemocnice Igor Stalmašek.

Dotazníky zahŕňajú osem základných oblastí, ktoré sa zameriavajú na spokojnosť s prístupom zdravotníkov, kvalitou ubytovania či jedla, čakacou dobou, atmosférou prostredia oddelenia, rešpektovaním súkromia a intimity, poskytnutím informácií a zlepšením zdravotného stavu.

„Otázky sme prispôsobili tým, ktoré pacientom kladú aj priamo poisťovne, aby sme vedeli jednotlivé prieskumy objektívne porovnať. No zatiaľ čo poisťovne oslovia z jednej nemocnice okolo 100 až 200 pacientov, u nás je to desať až dvadsaťnásobne viac. Nepovažujeme preto rôzne medializované hodnotenia za relevantné. Pri našom počte hospitalizovaných pacientov – takmer 28-tisíc je skôr neprofesionálne zverejniť prieskum, kde sa opýtate v priemere len 60 pacientov, čo sa v žiadnom prípade nedá považovať za štatistickú vzorku odrážajúcu reálny stav,“ zdôraznil Igor Stalmašek.

V rámci rozsiahleho prieskumu spokojnosti žilinskej nemocnice uviedli respondenti najväčšiu spokojnosť v oblasti rešpektovania súkromia a intimity, veľmi spokojní boli tiež s prístupom a správaním lekárov i sestier. Najnižšie hodnotenie opýtaní pridelili spokojnosti s kvalitou stravy, zlepšením zdravotného stavu po prepustení a kvalitou ubytovania.

„Aj tieto známky sa však pohybovali na úrovni nad 80 %. No uvedomujeme si, že nie všetko je v nemocnici také, ako by sme chceli. Tlačíme pred sebou modernizačný dlh z minulosti, ktorý nevieme odstrániť za mesiac, no dokonca ani za rok. Nemocnica však postupne mení svoju tvár, rekonštruujeme oddelenia, maľujeme miestnosti, ktoré na novú farbu čakali 15 – 20 rokov a vytvárame pacientom, ale tiež zamestnancom štandard, ktorý si zaslúžia,“ priblížil ekonomický riaditeľ FNsP v Žiline Peter Braška.

Žilinská nemocnica poskytuje pacientom dotazníky až po skončení hospitalizácie, čím vytvára anonymné prostredie a lepšiu možnosť vyjadriť ich skutočný názor. Každý pacient môže vyplnený dotazník vhodiť do schránok rozmiestnených v priestoroch jednotlivých oddelení.

Autor: - r -

Zdroj: FnsP Žilina

Foto: FNsP Žilina

|
<
Marec 2019
>
PON UTO STR ŠTV PIA SOB NED
25 26 27 28 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Piatok    22. Marec 2019
6.3. 12:28 - 29.3.2019 19:00 | Ján Rau: Krajina a zvieratá v nej
22.3. 17:00 - 19:00 | Knihárska dielňa
7.3. 16:00 - 29.3.2019 15:00 | Myšlienky (len v pracovné dni)
Horúce kreslo
DNES ZAJTRA NEDEĽA
7 °C
14 °C
11 °C
zilinskyvecernik_monitor_prod