Žilinský Večerník

25. apríl 2024 | Marek
| 6°C

Spravodajstvo

Chlmčania majú problém s poštou

Obyvatelia Zádubnia a Považského Chlmca majú problém. Už tri týždne nemajú stálu poštovú doručovateľku. Predplatitelia nedostávajú načas denníky a imobilní dôchodcovia sa nevedia dostať k svojim peniazom.  Mnohí sú zúfalí a prosia o pomoc.

07.03.2016 | 13:18

Obyvatelia Zádubnia a Považského Chlmca majú problém. Už tri týždne nemajú stálu poštovú doručovateľku. Predplatitelia nedostávajú načas denníky a imobilní dôchodcovia sa nevedia dostať k svojim peniazom. Mnohí sú zúfalí a prosia o pomoc.

 

ŽILINA. „Musia nás pre neschopnosť Slovenskej pošty (SP) zbaviť spôsobilosti na právne úkony?“ pýtajú sa imobilní dôchodcovia z Považského Chlmca, ktorým dôchodok  poštárky doručujú domov, pretože si neželajú, aby im peniaze chodili na účet v banke. Pošta Žilina 3 Budatín totiž už tri týždne nemá poštovú doručovateľku. Občanom to vraj nikto neoznámil a tí ani len nevedia, či nemajú na pošte nedoručenú zásielku.

 


„Problém majú obyvatelia nielen s doručovaním písomností a predplatitelia denníkov, ale najmä imobilní dôchodcovia, ktorí nie sú schopní ísť po dôchodok na poštu do Budatína. Podľa zákona na prevzatie dôchodku neexistuje splnomocnenie: prevziať dôchodok môže iná osoba iba pre osobu, ktorá je súdom zbavená spôsobilosti na právne úkony (zbavenie svojprávnosti),“ uviedla bývalá poslankyňa MZ v Žiline a predsedníčka OZ Budúcnosť Považského Chlmca Anna Smikoňová.

 


Podľa hovorkyne pošty  Stanislavy Pondelovej poskytuje SP výplatu dôchodkov v zmysle platnej zmluvy so Sociálnou poisťovňou. Spoločnosť je stabilný partner štátu pri vyplácaní sociálnych a dôchodkových dávok a naši zamestnanci majú dlhodobé a bohaté skúsenosti so zabezpečením tejto služby. Disponujú najväčšou pobočkovou sieťou s viac ako 1500 poštami, ktorá zaručuje komfortnú dostupnosť občanom v rámci celého Slovenska.

 


„Doteraz sme nezaevidovali žiadny podnet, ktorý by sa týkal doručovania na Pošte Žilina 3. Z dôvodu práceneschopnosti dvoch našich zamestnankýň sme na predmetnej pošte zabezpečili doručovanie prostredníctvom náhradných zamestnancov, o čom sme v predstihu prostredníctvom oznamu informovali aj občanov,“ uviedla hovorkyňa.

 


S tým, že všetko funguje ako obyčajne, nesúhlasia Chlmčania. „Som predplatiteľom denníka Pravda a posledné tri týždne mi chodili noviny všelijako. O štvrtej, o piatej večer alebo vôbec. Poriadne som sa rozčúlil. Napríklad v sobotu mi nechodia vôbec už celý rok,“ hovorí Milan.

 


K problémom s vyplácaním dôchodkov Stanislava Pondelová uviedla nasledovné stanovisko: „Dôchodok vyplácame buď dôchodcovi do vlastných rúk, alebo manželovi/
manželke na základe dokladu totožnosti, ak dôchodca písomne potvrdil na kvitačnom liste súhlas. Dôchodok sa takto môže vyplácať najviac 6 po sebe nasledujúcich mesiacov. Môže sa tiež vyplácať inému prijímateľovi, ktorým je osoba uvedená priamo na kvitačnom liste ako iný prijímateľ. Ďalšou alternatívou je výplata dôchodku priamo na účet v Poštovej banke s možnosťou spoludisponentov klienta.“

 


Pani Anna tvrdí, že s doručovaním dôchodku mala  problémy dlhodobo. „Musela som to vyriešiť tak, že mi peniaze posielajú na účet. Aj keď som nechcela, inej cesty nebolo. Mne však vôbec nevyhovujú otváracie hodiny na pošte. Pošta má robiť službu pre občana a tu to tak nie je. Majú len jeden deň dlhý a inak pracujúci človek aby si zobral pol dňa dovolenky, keď si chce vybrať list,“  povedala.

 


Tento problém sa už v minulosti snažila vyriešiť Anna Smikoňová. Prišla s iniciatívou preloženia pošty na Kysuckú cestu, kde by boli otváracie hodiny aj v sobotu dopoludnia. Avšak jej návrh stroskotal. Vysvetľuje hovorca mesta Pavol Čorba: „Túto otázku sme pred časom riešili aj s pani poslankyňou Smikoňovou, ktorá dobre vie, že žiadosť o preloženie pošty bola zo strany kompetentnej inštitúcie, ktorou je Slovenská pošta, a. s., zamietnutá. Druhý fakt je ten, že samotní občania nesúhlasili s preložením pošty, preto mesto po zamietnutí žiadosti a nesúhlase občanov nepodniklo  ďalšie kroky.“

 

Dodal, že ak majú aj imobilní občania pripomienky k službám Slovenskej pošty, môžu kedykoľvek kontaktovať poslanca Jána Púčeka alebo poštového ombudsmana Jána Jasovského
(tel. 048/4339 204, e-mail: [email protected]).

 

Michal Filek, snímka archív

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod