Táto stránka využíva cookies. Používaním tejto stránky súhlasíte s používaním cookies. ×

Žilinský Večerník

8. december 2021 | Marína
| -8°C

Spravodajstvo

Dôchodkyňa Katarína sa chcela prihlásiť na odber plynu, v rade si vystála tri dni

Našu spravodajskú redakciu oslovila nespokojná dôchodkyňa s nepríjemnou skúsenosťou pri prihlasovaní sa k novému dodávateľovi plynu. V rade si odstála tri dni, v zime bez možnosti ísť na toaletu. Spoločnosť SPP priznáva, že množstvo zákazníkov, ktorí k nim prešli, nie je vždy možné vybaviť okamžite.

23.11.2021 | 15:21

Našu redakciu oslovila dôchodkyňa Katarína Treskoňová, ktorá sa počas troch dní pokúšala prihlásiť k dodávateľovi plynu a elektriny spoločnosti Slovenský plynárensky priemysel a.s.

 „Patrím k oklamaným klientom dodávateľa elektriny a plynu Slovakia Energy, ktorá ukončila svoju činnosť. Priebeh prihlasovania sa k novému dodávateľovi, na Zákazníckom centre SPP Na Priekope v Žiline, ma však nepríjemne prekvapilo,“ opisuje svoju skúsenosť spred nedávnych dní.  Čo ju zarazilo najviac je, že klienti dlhé hodiny čakajú v radách a to v čase pandémie. „Žiadna možnosť sadnúť si, použiť toaletu. Malý počet pracovníkov centra, kde ide o veľkú spádovú oblasť a klientov z viacerých okresov. Veď sme krajské mesto,“ hnevá sa dôchodkyňa.

NEKONEČNÉ ČAKANIE

V piatok 15. októbra som sa po piatich hodinách čakania dostala k dverám. „Pracovníčka centra oznámila, že nás nevybaví, pretože pracujú do 15. h. Bolo 14.30 a vonku čakali tri osoby. V ére počítačov by nebol problém vytvoriť nejaký systém rozdelenia prihlasujúcich sa napríklad podľa okresov, dôchodcov či pracujúcich. Veď ľudia si tiež nemôžu stále vyberať dovolenku,“ myslí si pani Katarína s tým, že sa považuje za večného optimistu, verí v dobro a zdravý „ sedliacky“ rozum. „Svojim empatickým prístupom mi to potvrdila mladá žena, ktorá nám, čakajúcim, priniesla teplý čaj, kávu i nejaké informácie, hoci sama nečakala a nebola ani pracovníčkou centra,“ hovorí o milom geste.

Jej príbeh pokračuje. „V pondelok som prišla o hodinu skôr, postavila som sa do rady s nádejou, že sa konečne dočkám. Stála som pod oknami Slovenského národného strediska pre ľudské práva. Som dôchodkyňa – teda chránená osoba. Nebola som jediná, spolu so mnou  stáli v rade vyše 70-ročná pani s palicou. V nedôstojných  podmienkach toaleta, teplo, lavička v nedohľadne. Dobrá víla s čajom neprišla. Moja misia sa v stredu 20. októbra úspešne skončila. Som prihlásená. Vďaka priateľstvu, ústretovosti som bola, ráno pri dverách prvá,“ hovorí o poslednom a úspešnom pokuse.

O reakciu sme požiadali as spoločnosť SPP. „Je nám ľúto, že približne 100-tisíc zákazníkov Slovakia Energy sa kvôli ukončeniu jej činnosti ocitlo v tejto situácii. SPP, ako dodávateľ poslednej inštancie pre dodávku plynu, od začiatku októbra dodáva všetkým týmto odberateľom plyn bez akéhokoľvek prerušenia a zároveň bez toho, aby museli vyvinúť akúkoľvek aktivitu – osobne, písomne či telefonicky,“ vysvetľuje Ondrej Šebesta, hovorca SPP, s tým, že podnik zároveň verejne informoval, že je pripravený uzavrieť s dotknutými odberateľmi energií zmluvy na dodávku plynu aj elektriny za rovnakých, to je štandardných podmienok, ako so svojimi zákazníkmi, a to aj od začiatku októbra robí.

POSTUPNE VYBAVUJÚ

„Všetci bývalí odberatelia Slovakia Energy boli o tejto možnosti informovaní aj listom. SPP ich naďalej postupne kontaktuje za účelom dohodnutia najvhodnejšieho postupu, pokiaľ ide uzavretie zmluvy o dodávke plynu alebo elektriny. Informácie týkajúce sa uzatvárania nových zmlúv na dodávku plynu či elektriny sú zverejnené na webovej stránke SPP a odberatelia ich získajú aj telefonicky alebo emailom prostredníctvom Zákazníckej linky alebo v ktoromkoľvek Zákazníckom centre. Keď to však nie je nevyhnutné osobnú návštevu nateraz odporúčame až po overení si situácie v tom-ktorom Zákazníckom centre,“ odporúča tento postup a dopĺňa, že kolegyne a kolegovia tak na Zákazníckej linke, ako aj vo všetkých Zákazníckych centrách, pracujú pod enormným tlakom, a to navyše v období prudko sa zhoršujúcej epidemickej situácie. „Na zmiernenie náporu na naše zákaznícke centrá sme prijali ďalších ľudí, ktorí okrem poskytovania základných informácií čakajúcim zákazníkom, preberania žiadostí na uzavretie zmlúv na dodávky plynu a  elektriny, ponúkajú zákazníkom aj teplé nápoje, či deky,“ doplnil hovorca spoločnosti a dodal, že ďakujú zákazníkom za trpezlivosť a pochopenie, pokiaľ ide o možné dlhšie čakacie doby v niektorých Zákazníckych centrách SPP alebo na vybavenie prostredníctvom Zákazníckej linky SPP. „Veríme, že situácia sa už čoskoro znormalizuje.“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Alexandra Janigová

Foto: Autorka

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod