Žilinský Večerník

26. apríl 2024 | Jaroslava
| -5°C

Spravodajstvo

Inventarizácia je na konci: diaľnicu má dokončiť až niekoľko firiem

Výstavba diaľničného úseku Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala sa zastavila pred niekoľkými mesiacmi po tom, ako sa diaľničiari rozhodli, že spoluprácu so slovensko-talianskym konzorciom Dúha – Salini Impregilo ukončia. Dnes je zrejmé, že zhotoviteľov, ktorí by mali úsek dostavať, bude viacero.

25.06.2019 | 08:30

O situácii na takmer 14-kilometrovom úseku D1 s tunelom Višňové sme v Žilinskom večerníku naposledy informovali v apríli, keď sa k stavu na rozostavanej diaľnici pred médiami vyjadrila Žilinská župa spolu s jedným zo subdodávateľov. Ten totiž upozornil, že s vyplácaním odmien za odvedené práce na stavbe je problém a zoznamy poškodených subdodávateľov nemajú byť kompletné.

Na diaľničnom úseku sa zároveň v tom čase začalo s inventarizáciou, ktorá je dnes podľa informácií Národnej diaľničnej spoločnosti na konci a výsledky by mali byť známe do dvoch týždňov. „Počas júla NDS verejne odprezentuje proces odchodu doterajšieho zhotoviteľa a postup pri výbere nových zhotoviteľov,“ uviedla pre Žilinský večerník hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Pripomeňme, že cieľom inventarizácie je zistiť a skompletizovať stav prác na stavbe. „Výsledky inventarizácie budú slúžiť ako podklady na vypísanie súťaží zhotoviteľov stavebných prác. Predpoklad vypísania súťaží na nových zhotoviteľov stavby je v 2. polroku 2019, podpisy zmlúv s novými zhotoviteľmi predpokladáme v roku 2020, následne sa opäť odštartujú práce na úseku,“ doplnila hovorkyňa NDS.

RÝCHLOSŤ A ŠPECIALIZÁCIA
Z prostredia diaľnice prišla pred niekoľkými dňami informácia, že zhotoviteľov, ktorí úsek dokončia, by malo byť viacero a vzísť majú z viacerých súťaží. NDS tvrdí, že súťaže rozdelí tak, aby sa optimalizovala rýchlosť dostavby a špecializácia spoločností pre stavebné objekty. Kritériom zároveň nebude iba najnižšia cena, ako to bolo v minulosti. „Hlavná trasa a tunel sa s najväčšou pravdepodobnosťou budú súťažiť formou súťažného dialógu. Ďalšie časti stavby, napríklad technológia tunela, budú súťažené inou verejnou transparentnou formou podľa zákona o verejnom obstarávaní.“

V čase, keď sa na úseku zastavili práce, bola stavba rozostavaná na zhruba 40 až 50 %. Niekdajší zhotoviteľ mal následne do 21 dní doložiť novú bankovú záruku, a to od podpisu návrhu o ukončení zmluvy.

Foto: autorka

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod