Táto stránka využíva cookies. Používaním tejto stránky súhlasíte s používaním cookies. ×

Žilinský Večerník

5. august 2020 | Hortenzia
| 19°C

Z regiónu

Mestský úrad v Rajci prešiel organizačnou zmenou

Na Mestskom úrade v Rajci vstúpila na začiatku júna do platnosti nová organizačná štruktúra. Najväčšími zmenami prešlo oddelenie výstavby a oddelenie financií.

22.07.2020 | 17:40

RAJEC. Mestský úrad v Rajci prešiel veľkými organizačnými zmenami. Tie nastali po procesnom audite organizácie. "Chcel som zefektívniť prácu na oddeleniach mestského úradu a zracionalizovať existujúcu štruktúru organizačných útvarov mesta Rajec, a to som avizoval hneď ako som nastúpil do funkcie primátora. Nerobili sme to krátko po nástupe s cieľom vyhadzovať ľudí alebo iba kvôli zmene, lebo to niekto očakáva. Dali sme si na tom záležať. Trvalo to dlho, ale myslím si, že je to nastavené presne na podmienky Rajca," uviedol primátor mesta Milan Lipka.

Ešte v roku 2019 začal na mestskom úrade procesný audit. Jeho cieľom bola racionalizácia procesov a zefektívnenie chodu úradu. "Aj keď v rámci tejto organizačnej zmeny došlo aj k personálnym zmenám, nebolo to primárnym cieľom. Od začiatku tvrdím, že nebudem vymieňať ľudí iba preto, že to niekto z nejakých dôvodov očakáva. Tu však moja jedenapolročná skúsenosť v spojení s výsledkami auditu vygenerovali aj potrebu personálnych zmien," skonštatoval Milan Lipka. Mesto Rajec po audite napríklad hľadá nových ľudí. Voľné sú pozície vedúcich troch oddelení - ekonomického, kultúry a športu a organizačno-administratívneho.

Reorganizácia sa najviac dotkla oddelenia výstavby, z ktorého vznikli dve nové oddelenia. Oddelenie investičnej výstavby a životného prostredia bude v tejto forme fungovať do budúcnosti, no nové oddelenie údržby a služieb sa postupne pretransformuje na technické služby mesta. "Dovtedy bude poverená vedením tohto oddelenia vedúca oddelenia investičnej výstavby. Vytvorené bolo taktiež oddelenie strategického rozvoja mesta. Sem budú patriť najmä dotácie, eurofondy a verejné obstarávanie. Táto agenda bola tiež odčlenená od výstavby. Oddelenie bude bez vedúceho, v mojej priamej pôsobnosti. Zásadnými zmenami prešlo aj finančné, po novom ekonomické oddelenie, kde bolo popresúvaných viacero agend. Ďalšie zmeny sa týkajú sekretariátu. Nenachádza sa tam už podateľňa a nerieši už ani kultúrne a športové dotácie. Tie prešli do pôsobnosti reorganizovaného oddelenia kultúry a športu," vysvetlil primátor. Organizačné zmeny na úrade sprevádza podľa neho aj vytvorenie zásadných riadiacich dokumentov úradu, ako napríklad pracovný poriadok, nový poriadok odmeňovania, ako aj vypracovanie nových pracovných zmlúv pre všetkých zamestnancov, spolu s novými pracovnými náplňami, ktoré jednoznačne definujú rozsah pracovných povinností jednotlivých zamestnancov. 

A po akom čase nastáva na úrade organizačná zmena? Na to si podľa Milana Lipku nespomínajú ani najstarší zamestnanci úradu. Predchádzajúci primátor Ján Rybárik bol na úrade šesť volebných období (1994 - 2018) a za ten čas žiadne veľké zmeny nerobil.

Autor: Soňa Vanovčanová

Foto: Soňa Vanovčanová

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod