Táto stránka využíva cookies. Používaním tejto stránky súhlasíte s používaním cookies. ×

Žilinský Večerník

29. jún 2022 | Peter a Pavol, Petra
| 12°C

Spravodajstvo

Strážna služba na stanici: Situácia sa zlepšila, aj keď incidenty stále sú  

Železnice Slovenskej republiky od decembra 2021 zazmluvnili novú strážnu službu od spoločnosti MABA Pro, s.r.o. Fungujú nepretržite 24 hodín denne v dvoch zmenách. Viacerí si myslia, že situácia na stanici sa výrazne zlepšila.  

17.06.2022 | 09:29

 

LEPŠIA ČISTOTA AJ BEZPEČNOSŤ

„Pri zabezpečovaní bezpečnosti sa riešia najmä vreckové krádeže či straty a drobné výtržnosti. Rovnako strážna služba spolupracuje s Policajným zborom SR napríklad pri identifikácii hľadaných osôb. Nástupom strážnej služby sa zlepšila aj čistota v žilinskej železničnej stanici, cestujúci majú väčší rešpekt, keď vidia strážnu službu v priestoroch stanice. Zaznamenali sme aj odliv neprispôsobivých občanov, ktorí sa už nenachádzajú na stanici. Evidujeme ich presun na menšie stanice v okolí,“ povedala o fungovaní novej služby Ria Feik Achbergerová, hovorkyňa železníc.  

Železnice sú v procese vyhlasovania verejného obstarávania na stráženie objektov štátu v ich správe. „Momentálne je vyhlásené obstarávanie na stráženie v objektoch v Bratislave, v priebehu roka ďalšie mestá. Úzko spolupracujeme s Policajným zborom Slovenskej republiky a miestnymi zložkami, ktoré sú v prípade nutnosti vždy pripravené reagovať na naše požiadavky,“ doplnila.

NIE JE TO JEDNODUCHÉ

Fungovanie služby si všimol aj Milan Gall, ktorý má na stanici svoj stánok. „Keď tu bola tá prvá SBS, bol tu poriadok. Potom vlani na jar odišla. V lete tu už nikto nebol a bezdomovci sa začali opäť zgrupovať, lebo zistili, že ich nikto nevyháňa. Železnice teda zabezpečili konkurzom novú strážnu službu z Bratislavy, ktorá najala ľudí zo Žiliny.“ To, že práce s neprispôsobivými občanmi nie je jednoduchá nám potvrdil aj priamo pracovník SBS služby. „Musíme mať nenápadnejšie oblečenie, pretože nás osočujú bezdomovci a podgurážení ľudia. Tak máme také tmavšie oblečenie a menej výrazné. Ale sám cítim, že je tu bezpečnejšie,“ povedal nám pracovník.  

SPOKOJNÍ CESTUJÚCI

Na mieste sme zastavili aj Martu Pospíšilovú. „Cestujem pravidelne do práce a situácia sa zlepšila. Áno, stále tu nájdete povedzme slušne zvláštnych ľudí, ale vždy vidím ako zasiahne niekto z SBS a ľudia sa tak nemusia báť.“ Pripomeňme, že už od 1. augusta 2017 zaviedli železnice na stanici v Žiline novinku pre zvýšenie komfortu a bezpečnosti cestujúcich v podobe nepretržitej, 24-hodinovej služby súkromnej bezpečnostnej služby. Jej úlohou bolo dohliadať na bezpečnosť cestujúcich a čakajúcich vo vynovenej čakárni. „Skúsenosti z prvých dní jej pôsobenia sú veľmi dobré, darí sa eliminovať pobyt bezdomovcov, neporiadok, znečisťovanie stanice, ako aj obťažovanie slušných cestujúcich,“ uvádzali železnice v tlačovej správe v tom po prvých mesiacoch fungovania novej služby. Táto skončila a v decembri ju nahradila nová aktuálna spoločnosť. Problematika s neprispôsobivými cestujúcimi na železničných staniciach je celoslovenský problém. "Špecifikom železničnej stanice Žilina je jej poloha a dopravný význam. Ako jedna z mála železničných staníc na celej sieti ŽSR má otvorený a vykúrený vestibul a čakáreň nepretržite. Dôvodom sú nočné medzištátne vlaky, ktoré jazdia každú hodinu," zhodnotili železnice.

 

Autor: Alexandra Janigová

Foto: Autorka

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod