Žilinský Večerník

29. apríl 2024 | Lea
| 17°C

Poradňa

Tri rady pre začínajúcich podnikateľov

Mnohí, ktorých láka svet biznisu, snívajú o tom, že vybudujú a budú viesť úspešnú firmu. To však rozhodne nie je jednoduchá úloha. A aj keď žiadne rady vám nezaručia úspech v podnikaní, môžu vám aspoň čiastočne pomôcť ho dosiahnuť. A tak pre vás máme hneď 3.

16.11.2023 | 19:00

Nekomplikujte si to hneď na začiatku

Prvá rada sa týka úplného začiatku podnikania. Najskôr sa totiž musíte stať konateľom spoločnosti. To však nemusíte dosiahnuť len založením vlastnej spoločnosti. Tú si totiž môžete aj kúpiť. Nemáme však na mysli už fungujúcu spoločnosť.

Kúpiť si totiž môžete aj ready made s.r.o. Ak vám tento pojem nič nehovorí, tak vedzte, že ide o spoločnosti, ktoré nikdy nevykonávali žiadnu činnosť. Boli totiž založené s jediným účelom, ktorým je odpredaj klientovi.

Ready made s.r.o. tak nemajú žiadnu obchodnú históriu záväzkov, či pohľadávok. Majú však za sebou zdĺhavý proces zakladania spoločnosti a tiež splatené základné imanie a pripravené všetky právne dokumenty potrebné na ich odpredaj. Práve šetrenie času pri zakladaní spoločnosti je zmyslom ready made s.r.o. Kúpou takejto spoločnosti sa stávate jej okamžitým konateľom a podnikať tak môžete prakticky za pár hodín.

 

Využite pomoc s náborom zamestnancov

V závislosti od oblasti podnikania sa môže stať, že na začiatku si budete všetko robiť svojpomocne alebo budete hneď potrebovať zamestnancov. Ich hľadanie však môže byť celkom náročný proces. S tým vám však môže pomôcť agentúra dočasného zamestnávania, ktorá má vlastnú rozsiahlu databázu spoľahlivých pracovníkov na rôzne pozície. Riešiť nábor zamestnancov cez agentúru je tak našou druhou radou.

Vhodným riešením je v tomto prípade najmä výhodný personálny leasing. Ide o dočasné pridelenie zamestnancov, počas ktorého je ich zamestnávateľom agentúra. Tá tak vedie personálnu aj mzdovú agendu, čím je vaša spoločnosť odbremenená od administratívy, čo je ďalšia výhoda takéhoto riešenia spolu s flexibilitou, ktorá umožňuje zvyšovať alebo znižovať počet zamestnancov s ohľadom na aktuálnu potrebu.

 

Investujte do efektívnej propagácie

A tretia rada? Nepodceňte marketing! Potreba marketingovej stratégie patrí medzi základné predpoklady dosiahnutia úspechov s vlastnou firmou. Rozhodne tak od samotného začiatku podnikania pracujte aj na propagácii svojej firmy.

Možnosti máte v tomto smere široké. Od internetového marketingu, ktorý je v súčasnosti takpovediac nutnosťou, cez rôzny reklamný textil, ktorého potlač vzniká pomocou tlačiarne na textil, až po lukratívne reklamné spoty v rádiovom, či televíznom vysielaní. A to sme ani zďaleka nevymenovali všetko.

Autor: - r -

Zdroj: PR článok

Foto: Atstock Productions / Stock.adobe.com

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod