Žilinský Večerník

20. apríl 2024 | Marcel
| 4°C

Z regiónu

Vytlčená Ľavobrežná: hlboké diery zhoršujú dopravu

Výtlky na našich cestách sú bežnou realitou. Hlboké diery trápia momentálne vodičov na najfrekventovanejšej ceste v meste. Kedy sa budú „látať“?

30.01.2019 | 13:00

Čiastočnou rekonštrukciou prešla Ľavobrežná v novembri minulého roku. Asfaltový koberec menili cestári v pravom jazdnom pruhu (zo smeru Martin – Bratislava). Cesta bola posiata hlbokými výtlkmi, preto sa obnova asfaltu priam pýtala. Žiaľ, rovnaká situácia je aj v smere z Bratislavy na Martin. Vodiči sa preto logicky zaujímajú o to, či sa cestári na Ľavobrežnú vrátia a opravia aj túto časť cesty. „V smere do Martina je jazda po Ľavobrežnej ako jazda po prekážkovej dráhe. Samý výtlk! Bude sa rekonštruovať aj ľavý jazdný pruh?“ poslal podnet do redakcie čitateľ Martin zo Žiliny.

Situáciu sme preverovali u vlastníka cesty Slovenskej správy ciest (SSC). „V príprave plánu na súvislé opravy na rok 2019 sme naplánovali aj opravu cesty I/60 – ľavý jazdný pruh. Na súvislé opravy bude vyhlásená verejná súťaž. Predpoklad samotnej realizácie je cca v júli až auguste 2019,“ informovala hovorkyňa SSC Lucia Karelová. Nebezpečné diery trápili donedávna vodičov aj na výjazde na Terchovú z nadjazdu pri Hypertescu. „Výtlky na začiatku výjazdovej časti vetvy od priesečnej križovatky pri OC Tesco smer Terchová boli opravované 20. januára 2019,“ poznamenala Lucia Karelová.

Ľavobrežná bola spustená do prevádzky v roku 2002 a skolaudovaná v roku 2004. V tom čase to bol na Slovensku jediný mestský štvorpruhový mimoúrovňový okruh (okrem Košickej). Jeho cieľom bolo odbremeniť mesto Žilina od tranzitnej dopravy Bratislava – Košice. Príčina výtlkov je podľa hovorkyne SSC zrejmá. „Konštrukcia zemného telesa cesty I/60 Ľavobrežná nie je nadimenzovaná súčasnej vysokej intenzite cestnej premávky s vysokým podielom ťažkých nákladných vozidiel,“ dodala.

 

Foto: Autorka

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod