Žilinský Večerník

29. marec 2024 | Miroslav
| 9°C

Z regiónu

Z Hviezdoslavovej rovno na Ľavobrežnú

O uzatvorení podchodu popod železnicu na Kysuckej ceste, takzvaného viaduktu, sme vás informovali už minulý rok. Uskutoční sa tak v súvislosti s modernizáciou železničnej trate, ktorú realizujú Železnice Slovenskej republiky (ŽSR).

16.01.2018 | 08:58

Dnes už je jasné, že uzatvorenie viaduktu bude trvalé. Nahradí ho však nadjazd ponad železnicu, ktorý vybudujú ako pokračovanie Ulice 1. mája na križovatke s Hviezdoslavovou ulicou.

Bude to zaujíma­vá cestná stavba priamo v centre mesta. Jej výstav­ba by sa mala začať v roku 2019 a trvať bude približne 18 mesiacov. „Na začiatku mosta sa nachádza križo­vatka 1. mája a Hviezdo­slavova ulica. Následne bude prekonávať nízku zá­stavbu (budovy v správe ŽSSK a Cargo) stavadlo č. 3. Potom most bude prechá­dzať ponad koľajisko osob­nej stanice Žilina, pričom pilier č. 4 bude umiest­nený na konci nástupišťa č. 2. Koniec mosta sa bude nachádzať v blízkosti ko­munikácie I/60,“ informo­vala nás hovorkyňa ŽSR Martina Pavlíková.

V praxi to znamená, že sa z centra mesta, od že­lezničnej stanice, dosta­neme autom rovno na Ľa­vobrežnú. Dĺžka mosta bude 343,7 metra, celková šírka 10,5 – 11,76 metra. Šírka vozovky medzi obrubníkmi bude 7,5 – 8,7 metra. „Výstavba cestné­ho nadjazdu bude riešená bez uzávierky križovatky Ul. 1. mája a Hviezdoslavo­vej v smere na ŽST pre za­bezpečenie funkčnosti MHD a verejnej dopravy SAD, čo bude dosiahnuté výstavbou obchádzkovej trasy s pre­ložkou trolejového vedenia. Doba výstavby sa predpokla­dá na 1,5 roka,“ dodala Mar­tina Pavlíková. Podľa jej slov ešte nie je jasné, koľko bude výstavba mosta stáť. Cena aj zhotoviteľ vraj vzídu z výbe­rového konania. Investorom budú Železnice Slovenskej republiky.

Modernizácia, ktorá sa týka koľajiska v železnič­nom uzle Žilina a zahŕňa aj stavebné úpravy v okolí že­lezničnej stanice vrátane mosta spájajúceho Hviezdo­slavovu ulicu s Ľavobrež­nou, je plánovaná v rámci celkovej rekonštrukcie kori­doru a revitalizácie spome­nutého uzla.

Druhou spoločnosťou, ktorá využíva železnice, je rovnako štátna Železničná spoločnosť Slovensko (ŽSSK), ktorá zabezpečuje nákladnú dopravu. „ŽSSK počas celkovej modernizácie železničnej stanice Žilina predpokladá dočasné, avšak rozsiahlejšie obmedzenia dopravy. Rozsah ani trvanie týchto obmedzení v súčasnosti nie je možné zo strany ŽSSK presne konkretizovať. Nutné opatrenia bude ŽSSK v spolupráci so ŽSR realizovať tak, aby boli minimalizované negatívne vplyvy na cestujúcich a priebeh železničnej dopravnej obsluhy. O pripravovaných opatreniach budeme verejnosť včas informovať,“ uviedol hovorca Tomáš Kováč.

Foto: Archív redakcie

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod