Táto stránka využíva cookies. Používaním tejto stránky súhlasíte s používaním cookies. ×

Žilinský Večerník

26. február 2024 | Viktor
| 4°C

Spravodajstvo

Železničný podchod kazí dojem mesta

Občania by prijali, keby bola vstupná brána do Žiliny čistejšia. Upratovanie jednej polovice podchodu zabezpečuje mesto, druhej polovice železnice.

24.06.2013 | 15:51

ŽILINA. Ľudia evidujú pozitívne i negatívne zmeny v meste a železničný podchod už dlhšie nepovažujú za najlepšiu vizitku Žiliny. „V našom meste sa realizujú mnohé pozitívne zmeny, ktoré treba pochváliť. Podchod pred železničnou stanicou, ktorá je vstupnou bránou od mesta, tento dojem kazí,“ myslí si pani Mariana zo Žiliny.

Podľa nej, a hovorí i za viacerých, by sa tu minimálne mala realizovať pravidelná údržba schodov vodou a dezinfekčným prostriedkom. „Aspoň jedenkrát za štvrťrok by sa tiež mohli schody čistiť tlakovým prístrojom,“ navrhuje. „Verím, že sa aj toto podarí v našom meste vylepšiť,“ dodáva obyvateľka bojujúca za krajšiu Žilinu.

Podchod pri železničnej stanici má dvoch vlastníkov. Prvým, v smere od Národnej ulice po schodisko je mesto Žilina, a druhým, v smere od železničnej stanice sú Železnice Slovenskej republiky (ŽSR).
Keď občianka na to upozornila mesto už minulý rok, v tej dobe prebiehala verejná súťaž na výber dodávateľa čistiacich a upratovacích služieb. Čistenie tlakovým prístrojom nebolo podmienkou účasti v tejto súťaži. „Podmienky sa robili v roku 2011 a takto boli zverejnené v Európskom vestníku. Následne bola realizovaná verejná súťaž v zmysle platnej legislatívy. Podchody sú však čistené a dezinfikované vhodným spôsobom pravidelne a mesto môže požiadať o špeciálne prečistenie aj uvedeným spôsobom,“ ubezpečil nás hovorca mesta Pavol Čorba.

Vzhľadom na to, že v súčasnosti však prebieha rekonštrukcia Národnej ulice a podchod je i viac znečistený, mesto nebude zatiaľ tento spôsob čistenia realizovať.

Upratovanie priestorov samotnej stanice i druhej časti podchodu si zabezpečujú ŽSR. Konkrétne dlažbu v podchode má čistiť firma, s ktorou majú uzavretú zmluvu, každý deň a keramické obklady jedenkrát do mesiaca. „Pre časť, ktorú spravujú ŽSR, nie sú zaznamenané žiadne sťažnosti,“ uviedol Ľubomír Mitas z Odboru komunikácie ŽSR. Pri nedostatkoch vážneho charakteru a reklamácii obstarávateľa alebo železničného hygienika je tiež upratovacia firma povinná vykonať nápravu.

 

Veronika Cvinčeková
Snímka autorka

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod