Táto stránka využíva cookies. Používaním tejto stránky súhlasíte s používaním cookies. ×

Žilinský Večerník

18. november 2018 | Eugen

Zaujímavosti

Atraktívny koncept Škoda Vision RS je predzvesťou nástupcu modelu Rapid

So štúdiami značky Škoda predstavenými v posledných rokoch na veľkých svetových autosalónoch máme len dobré skúsenosti. Veď boli predzvesťou dizajnovo vydarených „sérioviek“, ako je napr. Škoda Superb či Škoda Kodiaq. Aj v Paríži Škoda zaujala atraktívnym konceptom s názvom Škoda Vision RS. V tomto prípade ide o predzvesť viacerých riešení v jednom balení.

29.10.2018 | 12:59

Vision RS spája špor­tovú tradíciu českej značky s ekologic­kou budúcnosťou. Táto výrazná štúdia so svo­jím dynamickým dizajno­vým jazykom a efektívnym plug-in-hybridným poho­nom je predzvesťou ďal­šieho vývojového stupňa športových modelov znač­ky s označením RS. Okrem toho ide aj o náznak dizaj­nu budúceho kompaktné­ho vozidla s logom Škoda, pravdepodobne novej gene­rácie modelu Rapid. Dôraz na ochranu životného pros­tredia Škoda demonštruje aj použitím ekologických a ve­gánskych materiálov.

Plug-in-hybridný po­hon štúdie Škoda Vision RS kombinuje motor 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) s elektromotorom s výko­nom 75 kW (102 k). Spo­ločne dosahujú systémový výkon 180 kW (245 k), vďa­ka ktorému štúdia zrýchľu­je z 0 na 100 km/h za 7,1 s. Zrýchlenie z 80 na 120 km/h zvláda za 8,9 s. Kompakt­né športové vozidlo emitu­je len 33 g CO2/km. S čis­to elektrickým, lokálne bezemisným pohonom má automobil dojazd až 70 ki­lometrov. Ionlítiový aku­mulátor s kapacitou 13 kWh možno nabiť za 2,5 hodiny. Alternatívne možno štúdiu Škoda Vision RS nabíjať z domácej zásuvky alebo pri jazde dobíjať pomocou rekuperácie.

Vďaka xirallicovým kryš­tálom získava žiarivo biely lak štúdie Škoda Vision RS jemne modrastý odtieň. Lak sa skladá z troch vrstiev so špeciálnymi organickými zložkami, odráža teplo a zni­žuje tak teplotu interiéru. Výrazný kontrast k bielemu laku tvoria čierne karbóno­vé dielce karosérie. Z tohto hi-tech materiálu je okrem iného vytvorená po novom tvarovaná maska chladiča, predný a zadný spojler, von­kajšie zrkadlá, bočné prahy, vstupy a výstupy vzduchu aj zadný difuzér.

Karbón, vyrobený z re­cyklovaného polyesteru, našiel široké využitie aj vo vzdušnom interiéri, naprí­klad na sedadlách, ktoré sa akoby vznášajú v priestore a sú potiahnuté Alcantarou. Sedadlá majú na bokoch malé vlajočky, ktoré pripo­mínajú založenie Česko­slovenska pred 100 rokmi. Ďalším príkladom zodpo­vedného prístupu k život­nému prostrediu sú koberce z veľmi pevnej netkanej textílie Piňatex, vyrába­nej z dlhých vlákien listov ananásovníka.

Dizajn športového vo­lantu je podobný, aký môžu vídať fanúšikovia motor­športu v pretekárskych špeciáloch. Zároveň je rov­nako ako zvyšok interié­ru potiahnutý špeciálnym materiálom, ktorý má na povrchu štruktúru minia­túrnych trojuholníkov. Od­kazuje tak na novú DNA interiéru značky Škoda aj v jej budúcich automobi­loch.

Zdroj: - ph -

Foto: Škoda

Horúce kreslo
DNES ZAJTRA UTOROK
-2 °C
-2 °C
-2 °C
zilinskyvecernik_monitor_prod