Žilinský Večerník

26. apríl 2024 | Jaroslava
| 10°C

Novinky

BMW predstavilo ostré modely X3 M a X4 M

Mníchovčania po prvýkrát zaradili do ponuky modelov z rodiny X stredne veľké BMW X3 M a BMW X4 M. Spolu s modelmi M sa predstavili aj ich dvojičky s označením Competition. Tie útočia na emócie extra dávkou výkonu a vzhľadu.

26.02.2019 | 12:59

Modely s prívlastkom di­vízie „M“ po­háňa doteraz najvýkonnejší benzíno­vý radový 6-valcový mo­tor v histórii. Novovy­vinutý vysokootáčkový motor s technológiou M TwinPower Turbo dodá­va z objemu 3,0 litra ma­ximálny výkon 353 kW (480 k) a krútiaci moment 600 Nm. Verzia pohonnej jednotky s dvoma turbami vyvinutá špeciálne pre mo­dely BMW X3 M Competi­tion a BMW X4 M Compe­tition dostala výkon, ktorý narástol o 22 kW (30 k) na 375 kW (510 k).

Nový výkonný mo­tor spolupracuje tradične s 8-stupňovou prevodov­kou M Steptronic s funk­ciou Drivelogic. Taktiež využíva systém pohonu všetkých kolies M xDrive, ktorý sa prvý raz pred­stavil v modeli BMW M5. Vďaka tomu sa výkon spo­ľahlivo dostane na vo­zovku. Systém M xDrive preferuje zadné kolesá a majiteľom modelov BMW X3 M a BMW X4 M ponúka dva jazdné režimy pohonu všetkých kolies. Centrálne ovládaná spolupráca medzi pohonom všetkých kolies M xDrive a aktívnym M di­ferenciálom na zadnej ná­prave umožňuje rozdeľova­nie výkonu motora medzi všetky štyri kolesá tak, aby zaručil optimálnu trakciu, obratnosť a smerovú sta­bilitu. Oba modely, BMW X3 M aj BMW X4 M, zvlád­nu šprint z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy, zatiaľ čo verzie Competition dosiah­nu rýchlosť 100 km/h za 4,1 sekundy.

Spojenie dynamiky a precíznosti, ktorým sa preslávili modely značky BMW M, umocňujú špe­cifické výstuže karosérie a premyslená technológia podvozka detailne vyla­dená tak, aby zvládla pre­niesť na vozovku výkon motora. Tri úrovne nasta­venia M elektronicky ria­dených tlmičov sa ovládajú tlačidlom a poskytujú vý­nimočný komfort pri kaž­dodennom jazdení, ako aj extrémne priamy kontakt s vozovkou a zaručujú mi­nimálne pohyby volantu aj karosérie. Na mieru upra­vená kinematika a elastoki­nematika s dvojitým li­chobežníkovým zavesením prednej nápravy a viacprv­kovým zavesením zadnej nápravy zaručuje precíz­nu pozíciu kolesa voči vo­zovke a stará sa o ide­álnu smerovú stabilitu. Podvozok takisto prináša presné ovládanie vozidla aj pri jazdení na hrane. K tomu pomáhajú aj M špe­cifické riadenie a výkonné M kompozitné brzdy. Sú­časťou štandardnej výbavy sú okrem iného aj 20-pal­cové M disky kolies z ľah­kých zliatin. Rovnako ako tlmiče či systém M xDrive, stlačením ovládača mož­no meniť aj prejavy moto­ra, prevodovky a riadenia. Stabilizačný systém DSC dovoľuje v režime M Dy­namic kontrolovaný preklz kolies a treba podotknúť, že ho možno aj úplne vypnúť. Plusom je, že obsah zobra­zovaný na head-up displeji si vodič môže upraviť podľa svojich potrieb cez ponuku iDrive. Vodič si môže pro­stredníctvom menu iDrive uložiť dva druhy celkového nastavenia vozidla, zvole­ných z vyššie spomínaných parametrov a následne ich vyvolať jedným z dvoch M tlačidiel na volante.

Na slovenskom trhu sa nové modely obja­via už v priebehu tohto roka.

Zdroj: - ph -

Foto: Archív BMW

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod