
K dispozícií 24/7
Pilotný projekt preverí, ako môže chatbot pomôcť zlepšiť komunikáciu medzi samosprávou a občanmi. Mesto si od neho sľubuje vyššiu dostupnosť informácií a efektívnejšie vybavovanie podnetov. Počas najbližších šiestich mesiacov bude chatbot k dispozícii priamo na webových stránkach mesta, kde bude 24 hodín denne odpovedať na otázky občanov a poskytovať informácie o mestských službách.
„Obyvatelia tak budú mať možnosť využívať moderný spôsob komunikácie s mestom úplne bezplatne, a to kedykoľvek počas dňa aj noci. Chatbot bude pripravený odpovedať na najčastejšie otázky, poskytovať poradenstvo pri riešení životných situácií a navigovať občanov k potrebným informáciám o službách mesta. Dobrou správou tiež je, že počas skúšobného obdobia nebude mať mesto na prevádzku nástroja žiadne priame náklady,“ uviedol primátor Žiliny Peter Fiabáne.
Spolupráca s univerzitou aj odborníkmi
Na vývoji a implementácii nástroja spolupracuje mesto so spoločnosťou Citymind solutions s. r. o. a Fakultou verejnej správy v Košiciach. Ich úlohou je zabezpečiť technickú integráciu systému do webového prostredia mesta a jeho prispôsobenie vizuálnej identite Žiliny.
Zber dát pre ďalšie rozhodnutia
Súčasťou projektu bude aj zber anonymizovaných údajov o používaní chatbota. Tie poslúžia na vyhodnotenie jeho účinnosti a zváženie možnej dlhodobej implementácie, nielen v Žiline, ale aj v ďalších slovenských mestách.
Žilinčania sa môžu pýtať mesta cez chatbota svoje otázky, zadávať podnety či hľadať riešenia problémov. Umelá inteligencia by mala ušetriť čas zamestnancom úradu a prispieť k rýchlejšiemu riešeniu bežných podnetov a každodenných služieb.