
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) eviduje nárast počtu cestujúcich v prvom polroku 2025. Oproti vlaňajšku prepravila o 1,5 % viac ľudí. Tento rast súvisí najmä s posilnením expresov na linke Košice – Žilina – Bratislava, kde od decembra 2024 premáva 38 vlakov denne namiesto pôvodných 22.
Špeciálne kupé sú čoraz populárnejšie
Cestujúci si čoraz častejšie vyberajú kupé podľa vlastných potrieb. V expresoch dominujú najmä dámske, tiché a detské kupé, ktoré denne využívajú stovky ľudí. V júni bola ich obsadenosť na úrovni 86 % (dámske), 74 % (tiché) a 72 % (detské). Prvá trieda dosiahla obsadenosť až 81 %. „Štatistiky ukazujú, že naši cestujúci vnímajú kvalitu služieb a cielene využívajú kupé, ktoré im najviac vyhovujú... Zákazníci od nás očakávajú pohodlie, čistotu, spoľahlivosť a informovanosť – a to všetko postupne plníme,“ uviedol generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa.
Moderné služby a vyššia spokojnosť
ZSSK modernizuje služby aj technológie. Cestujúcim ponúka Wi-Fi pripojenie, reštauračné vozne, donášku jedla, zábavno-edukačný koncept pre deti či upratovanie počas jazdy. Spoločnosť tiež aktívne informuje o mimoriadnostiach cez aplikáciu, web a sociálne siete.
Index spokojnosti stúpol na 65,6 bodu. Až štvrtina respondentov plánuje vlak využívať častejšie – najmä pre lepšie služby a pohodlie.
ZSSK plánuje ďalšie novinky
Vlaky ZSSK boli v prvom polroku presné vo viac ako 98 % prípadov, priemerné meškanie bolo len 1,52 minúty. Dopravca pokračuje v modernizácii – od augusta zaviedol samoobslužný nástup na ďalších tratiach. Na jeseň plánuje digitalizovať aj preukaz na 100 % zľavu. Nový systém Check-in/Check-out má umožniť cestovanie jedným klikom v mobilnej aplikácii.
„Budeme aj naďalej investovať do rozvoja služieb a zvyšovania kvality, aby vlak zostal prirodzenou a ekologickou voľbou pre cestujúcich,“ dodal Peter Helexa.