Žilinský Večerník

22. jún 2025 | Paulína
| 17°C

Spravodajstvo

Inventarizácia je na konci: diaľnicu má dokončiť až niekoľko firiem

Výstavba diaľničného úseku Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala sa zastavila pred niekoľkými mesiacmi po tom, ako sa diaľničiari rozhodli, že spoluprácu so slovensko-talianskym konzorciom Dúha – Salini Impregilo ukončia. Dnes je zrejmé, že zhotoviteľov, ktorí by mali úsek dostavať, bude viacero.

25.06.2019 | 08:30

O situácii na takmer 14-kilometrovom úseku D1 s tunelom Višňové sme v Žilinskom večerníku naposledy informovali v apríli, keď sa k stavu na rozostavanej diaľnici pred médiami vyjadrila Žilinská župa spolu s jedným zo subdodávateľov. Ten totiž upozornil, že s vyplácaním odmien za odvedené práce na stavbe je problém a zoznamy poškodených subdodávateľov nemajú byť kompletné.

Na diaľničnom úseku sa zároveň v tom čase začalo s inventarizáciou, ktorá je dnes podľa informácií Národnej diaľničnej spoločnosti na konci a výsledky by mali byť známe do dvoch týždňov. „Počas júla NDS verejne odprezentuje proces odchodu doterajšieho zhotoviteľa a postup pri výbere nových zhotoviteľov,“ uviedla pre Žilinský večerník hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Pripomeňme, že cieľom inventarizácie je zistiť a skompletizovať stav prác na stavbe. „Výsledky inventarizácie budú slúžiť ako podklady na vypísanie súťaží zhotoviteľov stavebných prác. Predpoklad vypísania súťaží na nových zhotoviteľov stavby je v 2. polroku 2019, podpisy zmlúv s novými zhotoviteľmi predpokladáme v roku 2020, následne sa opäť odštartujú práce na úseku,“ doplnila hovorkyňa NDS.

RÝCHLOSŤ A ŠPECIALIZÁCIA
Z prostredia diaľnice prišla pred niekoľkými dňami informácia, že zhotoviteľov, ktorí úsek dokončia, by malo byť viacero a vzísť majú z viacerých súťaží. NDS tvrdí, že súťaže rozdelí tak, aby sa optimalizovala rýchlosť dostavby a špecializácia spoločností pre stavebné objekty. Kritériom zároveň nebude iba najnižšia cena, ako to bolo v minulosti. „Hlavná trasa a tunel sa s najväčšou pravdepodobnosťou budú súťažiť formou súťažného dialógu. Ďalšie časti stavby, napríklad technológia tunela, budú súťažené inou verejnou transparentnou formou podľa zákona o verejnom obstarávaní.“

V čase, keď sa na úseku zastavili práce, bola stavba rozostavaná na zhruba 40 až 50 %. Niekdajší zhotoviteľ mal následne do 21 dní doložiť novú bankovú záruku, a to od podpisu návrhu o ukončení zmluvy.

Foto: autorka

Najnovšie vydanie
Predplatné
fpd

PublishingHouse

Vydavateľsťvo: PUBLISHING HOUSE a.s., Jána Milca 6, 010 01 Žilina, IČO: 46495959, DIČ: 2820016078, IČ DPH: SK2820016078, Zapísané v OR SR Žilina: vl. č. 10764/L, oddiel: Sa | Distribúcia: TOPAS, s. r. o., Slovenská pošta a kolportéri | Objednávky na predplatné: prijíma každá pošta a doručovateľ Slovenskej pošty | Objednávky do zahraničia: Slovenská pošta, a. s., Stredisko predplatného tlače, Nám. slobody 27, 810 05 Bratislava 15, e-mail:[email protected]. | Copyright 2012-2019 PUBLISHING HOUSE a.s. Autorské práva vyhradené. Akékoľvek rozmnožovanie textu, fotografií a grafov len s výhradným a predchádzajúcim súhlasom vedenia redakcie. Nevyžiadané rukopisy nevraciame, neobjednané nehonorujeme. Etický kódex novinára
Vyrobilo Soft Studio

zilinskyvecernik_monitor_prod