
Vaša firma je na celom Slovensku pojmom sama o sebe v oblasti kúpeľníctva. Čím si myslíte, že sa stala etablovanou a rešpektovanou spoločnosťou na trhu?
Naša spoločnosť Spa Aphrodite Rajecké Teplice pôsobí na trhu takmer tri desaťročia. Už od začiatku sme si dali za cieľ vybudovať produkt, ktorý bude spĺňať nielen slovenské, ale aj medzinárodné štandardy. Dlhodobo kladieme dôraz na kvalitu, kontinuitu a inováciu. Výsledkom je, že sme sa stali nielen etablovanou značkou v rámci Slovenska, ale dnes nás vyhľadáva aj čoraz širšia klientela z celej Európy. Našou víziou je zaradiť sa medzi najlepšie európske kúpele – čo si vyžaduje neustálu systematickú prácu, nové investície a strategické myslenie.
Ktoré novinky z posledného obdobia pre návštevníkov môžete predstaviť a čo máte najbližšie v pláne?
Každý rok prinášame nové prvky, ktoré zvyšujú kvalitu zážitku pre našich hostí. V najbližšom období plánujeme rozšírenie konceptu Natural Spa – pribudnú nové sauny, bazény a vonkajšie atrakcie. Okrem toho pripravujeme ďalšie fázy rozvoja samotných kúpeľov. Napriek veľkému úsiliu nás však brzdí byrokratický aparát – aj projekty, ktoré sú v súlade s územným plánom, sú niekedy zdržané na niekoľko rokov. Aj napriek tomu však pokračujeme a verím, že sa nám podarí pohnúť dopredu s viacerými zásadnými inováciami. Kúpele vnímame ako živý organizmus – a rozhodne musia byť v špičkovej kondícii dennodenne.
Ako ste spokojný s touto letnou sezónou? Je v niečom iná než tie predošlé?
Letná sezóna je pre kúpeľníctvo vždy výnimočná. Tento rok vnímame zvýšený záujem o zážitkové, prírodne ladené wellness pobyty. Klienti dnes hľadajú viac než len pasívny oddych – chcú regeneráciu, zážitok, estetiku, ale aj medicínsky prístup v jednom. Preto je pre nás kľúčové neustále prinášať nové prvky a zlepšovať existujúce služby. Konkurencia je silná – nielen doma, ale aj v zahraničí. Kto sa nevyvíja, tak ten stagnuje...
Afrodita stavia na antickom princípe kalokagatie, teda súhry tela a ducha. Dokáže tento princíp aplikovať stále viac a viac klientov?
Veríme v nadčasovosť tohto princípu. Kalokagatia – harmónia tela, duše a prostredia – nie je iba filozofický koncept, ale praktická cesta k zdraviu. Pôvodné grécke kúpele boli o kultúre hygieny, pohybu, oddychu aj duchovnej očisty. My tieto hodnoty prenášame do 21. storočia a spájame ich s modernou medicínou. Naši lekári denne pomáhajú pacientom s pohybovým aparátom, či neurologickými problémami. Vďaka tejto kombinácii klasického a moderného prístupu, sa k nám klienti opakovane vracajú.
Ako sa vám aktuálne darí v biznise, je to z roka na rok ťažšie alebo naopak prežívate kontinuálne vydarené obdobie?
Oblasť kúpeľníctva a turizmu zažíva dynamický vývoj. Po pandemickej pauze sme svedkami rýchleho návratu dopytu, ale aj zintenzívnenia konkurencie – nielen na Slovensku, ale v celej Európe. Zároveň sa mení správanie klientov. Dnes už nestačí ponúknuť iba “klasiku”, treba inovovať, personalizovať, vytvárať zážitky. Úspech neprichádza automaticky – vyžaduje každodennú disciplínu, zlepšovanie procesov a schopnosť prinášať novú hodnotu. Pokiaľ tieto predpoklady napĺňate, klient sa vám vráti.
Aký je podľa vás návod na to, byť v dnešnej dobe úspešným podnikateľom, máte odkaz pre mladú začínajúcu generáciu?
Byť úspešným podnikateľom dnes znamená byť vnímavý, trpezlivý, ale zároveň vizionár. Je dôležité budovať produkty alebo služby, ktoré majú skutočný zmysel pre ľudí. Dôležité je počúvať spätnú väzbu, učiť sa, opravovať chyby a neustále sa zlepšovať. Svet sa mení rýchlo – kto nie je adaptabilný, stráca kontakt s realitou. Mladým by som odkázal: nestrácajte čas kopírovaním iných. Nájdite, čo má zmysel pre vás, a robte to s vášňou a pokorou.
Vy ste tiež aktívny športovec, ktoré športy u vás aktuálne najviac dominujú a prečo?
Pohyb je mojou každodennou súčasťou – vnímam ho ako nástroj fyzickej aj mentálnej rovnováhy. Najviac sa venujem cyklistike, ktorá mi zároveň umožňuje spoznávať nové miesta, inšpirovať sa prírodou, architektúrou aj konkurenciou. Mám rád rovnako aj golf, beh a aktivity v prírode. Verím, že líder by mal ísť príkladom – aj v starostlivosti o vlastné zdravie.
Čo by ste odkázali čitateľom Žilinského večerníka do ďalšieho obdobia tohto roka?
V dnešnom rýchlom svete zabúdame na to najdôležitejšie – na svoje zdravie. Preto by som každému želal, aby si našiel čas na oddych, regeneráciu a starostlivosť o seba. Či už formou rehabilitácie, pobytu v kúpeľoch alebo len krátkeho úniku do prírody. Dvere Spa Aphrodite sú otvorené nielen hosťom na dlhší pobyt, ale aj ambulantným návštevníkom a obyvateľom celého žilinského regiónu. Budeme sa tešiť, ak sa vaše kroky niekedy obrátia práve k nám.
Kto je Zdenko Miškolci (47)?
Rodinný stav: ženatý
Vzdelanie: Americká univerzita manažmentu (Business Management)
Životné krédo: Budovať kúpele európskeho formátu – špičkovej kvality a s ľudským prístupom, ktoré sa neustále zlepšujú a pomáhajú ľuďom po zdravotnej aj duševnej stránke.
Cestovateľský sen: Objavovať nové destinácie s výnimočnou prírodou, navštevovať menšie mestá a miesta s autentickým charakterom. Sledovať nové trendy v kúpeľníctve a turizme, ktoré môžu inšpirovať ďalší rozvoj SPA Aphrodite.
Obľúbený športovec: Mám široký rozhľad v oblasti športu – nesledujem len jedného športovca, ale viacero osobností a klubov, ktoré inšpirujú svojou disciplínou, výkonom a prístupom. Šport vnímam ako súčasť životného štýlu aj profesionálneho rozvoja.
Najobľúbenejšie jedlo: Preferujem prírodné, chutné a zdravé jedlá s vysokou nutričnou hodnotou. Jedlo vnímam ako súčasť celostného prístupu k zdraviu – tak, ako ho reprezentuje aj moderné kúpeľníctvo.