Táto stránka využíva cookies. Používaním tejto stránky súhlasíte s používaním cookies. ×

Žilinský Večerník

21. september 2018 | Matúš

Automoto

Kia cee´d – šťuka vo fleetovom rybníku

Kia pre nadchádzajúci modelový rok zmodernizovala jeden zo svojich najkľúčovejších modelov na starom kontinente, Kiu cee´d. Tá sa aj naďalej vyrába výhradne v závode Kia Motors v Tepličke nad Váhom. Pomerne krátko po medzinárodnej prezentácii, ktorá sa odohrala v okolí mesta Žiliny, sme túto horúcu novinku podrobili aj nášmu tradičnému testu. Dizajnové zmeny sú na prvý pohľad takmer neviditeľné. Novinka aj napriek tomu prichádza s mnohými významnými vylepšeniami. Okrem jemnej kozmetickej retuše dizajnu exteriéru predstavujú najzásadnejšiu inováciu zmeny, ktoré nie sú na prvý pohľad vidieť. Tou najpodstatnejšou novinkou je obohatená paleta motorov. Dopĺňa ju absolútna novinka, maloobjemový prepĺňaný benzínový trojvalec 1,0 T GDi dostupný v dvoch výkonových verziách. Technici sa taktiež vyhrali s lepším odhlučnením priestoru pre posádku a zmenami prešiel aj podvozok. Úplne nová je aj 7 st. dvojspojková prevodovka DCT. V neposlednom rade treba spomenúť, že Kia po vzore iných značiek obohacuje modelový rad cee´d aj o atraktívny optický paket GT Line inšpirovaný vrcholovým modelom Kia cee´d GT. Aj vďaka spomenutým zmenám si novinka trúfa významne zamiešať karty aj medzi domácimi fleetovými zákazníkmi. Tu okrem nesporných kvalít vozidla môže významnú úlohu zohrať aj formulka „Made in Slovakia“. Modernizovanú Kiu cee´d s novým benzínovým turbomotorom 1,0 T GDi, v kombináciu so 6 st. manuálnou prevodovkou a v najvyššej výbave Platinum obohatenú o atraktívny optický paket GT Line nám na test zapožičala spoločnosť Auto Becchi, s. r. o., nový autorizovaný predajca vozidiel Kia v našom regióne.

30.09.2015 | 10:43

Kia pre nadchádzajúci modelový rok zmodernizovala jeden zo svojich najkľúčovejších modelov na starom kontinente, Kiu cee´d. Tá sa aj naďalej vyrába výhradne v závode Kia Motors v Tepličke nad Váhom. Pomerne krátko po medzinárodnej prezentácii, ktorá sa odohrala v okolí mesta Žiliny, sme túto horúcu novinku podrobili aj nášmu tradičnému testu. Dizajnové zmeny sú na prvý pohľad takmer neviditeľné. Novinka aj napriek tomu prichádza s mnohými významnými vylepšeniami. Okrem jemnej kozmetickej retuše dizajnu exteriéru predstavujú najzásadnejšiu inováciu zmeny, ktoré nie sú na prvý pohľad vidieť. Tou najpodstatnejšou novinkou je obohatená paleta motorov. Dopĺňa ju absolútna novinka, maloobjemový prepĺňaný benzínový trojvalec 1,0 T GDi dostupný v dvoch výkonových verziách. Technici sa taktiež vyhrali s lepším odhlučnením priestoru pre posádku a zmenami prešiel aj podvozok. Úplne nová je aj 7 st. dvojspojková prevodovka DCT. V neposlednom rade treba spomenúť, že Kia po vzore iných značiek obohacuje modelový rad cee´d aj o atraktívny optický paket GT Line inšpirovaný vrcholovým modelom Kia cee´d GT. Aj vďaka spomenutým zmenám si novinka trúfa významne zamiešať karty aj medzi domácimi fleetovými zákazníkmi. Tu okrem nesporných kvalít vozidla môže významnú úlohu zohrať aj formulka „Made in Slovakia“. Modernizovanú Kiu cee´d s novým benzínovým turbomotorom 1,0 T GDi, v kombináciu so 6 st. manuálnou prevodovkou a v najvyššej výbave Platinum obohatenú o atraktívny optický paket GT Line nám na test zapožičala spoločnosť Auto Becchi, s. r. o., nový autorizovaný predajca vozidiel Kia v našom regióne.

 

Kia cee´d ako nový model ušitý presne na mieru pre potreby zákazníkov na starom kontinente začala písať svoju históriu prvou generáciou už v roku 2006. V roku 2012 uzrela svetlo sveta terajšia, v poradí druhá generácia tohto modelu. Približne po troch rokoch od spustenia výroby prichádza aktuálna modernizácia. Ako sme už naznačili v úvode, nový cee´d okrem decentných dizajnových zmien prichádza aj s technickými inováciami. Najvýznamnejšou novinkou je, že už aj Kia, tak ako mnohí konkurenti, disponuje maloobjemovým prepĺňaným zážihovým motorom v štýle dnes všadeprítomného „downsizingu“. Nový agregát dopĺňa už existujúcu motorovú paletu, pričom všetky pohonné jednotky spĺňajú aktuálnu emisnú normu Euro 6. Druhou najvýznamnejšou inováciou je dostupnosť modernej dvojspojkovej automatickej prevodovky so 7 stupňami DCT. Pomyselnou čerešničkou na torte modernizovaného modelu je dostupnosť atraktívneho optického paketu GT Line, ktorým disponovalo aj nami testované vozidlo. Obľúbený zástupca kórejskej značky v segmente C sa aj naďalej vyrába až v troch karosárskych verziách. A to ako klasický 5 sverový hatchback, ďalej tiež ako športovejší 3 dverový ekvivalent a nakoniec priestranné kombi s prívlastkom Sportswagon. Aktuálne sa na našom trhu nová Kia cee´d predáva v štyroch stupňoch výbavy a s pestrou paletou motorov. Benzínový základ predstavuje motor 1,4 D CVVT s výkonom rovných 100 koní. Výkonnejšiu zážihovú alternatívu ponúka atmosférická motorizácia 1,6 GDi s výkonom 135 koní. Tá je okrem 6 stupňovej manuálnej prevodovky dostupná i s automatickou prevodovkou s rovnakým počtom stupňov. Novinkou je už viackrát spomínaný prepĺňaný zážihový trojvalec 1,0 T GDi, dostupný v dvoch výkonových verziách s výkonom 100 koní, resp. 120 koní. Pre priaznivcom nafty Kia ponúka osvedčené a úsporné turbodiesle 1,4 CRDi WGT (90 koní), resp. 1,6 CRDi VGT (136 koní). Druhý spomínaný sa okrem tradičného 6 stupňového manuálu ponúka aj práve s novou 7 stupňovou  dvojspojkovou automatickou prevodovkou DCT. Špičkou modelového radu cee´d je model Kia cee´d GT s motorom 1,6 T GDi (204 koní) dostupný v 3- aj 5 dverovej karosárskej verzii. Naša úvodná otázka znie jasne: Ako sa modernizácia modelu Kia cee´d prejavila v bežnej praxi?

 

Vzhľad a rozmery


V úvode sme naznačili, že vizuálne zmeny pri dizajne novinky sú len kozmetické. Pozorné oko si aj napriek tomu všimne nový predný nárazník so športovejším nádychom. Podobné zmeny nastali aj na zadnom nárazníku, pre ktorý sú charakteristické dynamicky pôsobiace odrazové plochy. Pozmenenou grafikou s ľahko rozpoznateľným svetelným podpisom disponujú aj zadné LED svetlomety. V neposlednom rade treba spomenúť aj nový dizajn zliatinových diskov. Nami testovaná verzia s optickým paketom GT Line je silno inšpirovaná top modelom Kia cee´d GT. To v praxi znamená, že prednej časti s maskou chladiča s typickým dizajnom tzv. tigrieho nosa dominuje aj nezameniteľný svetelný podpis. Tvoria ho dva páry so štyrmi skupinovými LED svetielkami, ktoré Kia nazýva Ice Cubes, teda ľadové kocky. Zadná časť pôsobí taktiež veľmi dynamicky. Prispieva k tomu najmä športový nárazník s náznakom difúzora s dvojicou výfukov v spodnej časti. Okrem toho sú pre verziu GT Line charakteristické i efektné kolesá s priemerom 17 palcov, resp. výraznejšie bočné prahy. Z nášho pohľadu sa nám spôsob fabrického tuningu v podobe línie GT Line veľmi páči. Za akceptovateľný príplatok 1100 € si ho môžu dopriať všetci tí, ktorí sa chcú odlíšiť. Z hľadiska celkových rozmerov vozidla sa nič zásadne nezmenilo. V reči čísel potom nový cee´d meria 4310 mm, široký je 1780 mm, výška vozidla atakuje 1470 mm a rázvor náprav má hodnotu 2650 mm. Prakticky orientovaných čitateľov, resp. firemnú klientelu určite zaujíma aj parameter kapacity batožinového priestoru. Nová Kia cee´d ponúka v základnom usporiadaní slušných 380 litrov. Z užívateľského hľadiska chceme vyzdvihnúť pravidelný tvar batožinového priestoru. Rovnako si pochvalu zaslúži i objemný priestor pod podlahou s jednotlivými priehradkami vhodnými na prepravu potrebných drobností, kde v spodnej časti nechýba ani dojazdová pneumatika.

 

 

 

Interiér a výbava

V podobne decentnom duchu sa nesie aj modernizácia interiéru, resp. kabíny. Minimalistické zmeny reprezentuje najmä hojnejšie využívanie pochromovaných dekorácií. Takého skrášlenia sa dočkalo okolie výduchov ventilácie a tiež prístrojového panelu, kulisy páky prevodovky resp. kľučiek na vnútornej strane dverí. Kvalitnejšie i odolnejšie materiály nájdeme teraz aj na samotnej palubnej doske. Nami testovaná verzia GT Line pridáva k spomenutému aj efektne športovú úpravu pedálov, resp. špeciálne čalúnenie sedadiel. Ku koncepcii interiéru modelu Kia cee´d nemáme prakticky žiadne výhrady. Palubná doska s vynikajúcim dielenským opracovaním pôsobí aj po rokoch moderne a zároveň hodnotne. Veľmi prehľadný je prístrojový panel v zornom poli vodiča. Ponúka dobre čitateľné vyobrazenie všetkých potrebných údajov. Dominantou palubnej dosky je nové multimediálne rozhranie s dotykovým displejom s priemerom 7 palcov s vynikajúco fungujúcou navigáciou TomTom. Systém ponúka veľmi peknú grafiku, a čo je dôležité, aj pohotovú reakciu na dotyk. Vzhľadom na príslušnosť k danej triede ponúka novinka aj solídne priestorové pomery vpredu a rovnako aj v druhom rade. Posed za volanom je veľmi príjemný až športový a rovnako je veľmi dobre zvládnutá aj ergonómia s rozmiestnením jednotlivých ovládacích prvkov. Pre úplnosť dodajme, že testovaná verzia GT Line je dostupná len pri najvyššom výbavovom stupni Platinum a s motorizáciami 1,0 T GDi (120 koní), resp. 1,6 CRDi. Naše vozidlo preto logicky ponúkalo veľmi bohatú výbavu. Za všetko spomeňme napríklad: el. parkovaciu brzdu, zadné parkovacie senzory, cúvaciu kameru, vyhrievanie predných sedadiel, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, navigáciu so 7 ročnou aktualizáciou máp, bezkľúčový prístup a štartovanie, čítačku dopravných značiek, systém monitorovania samovoľného vybočenia z jazdného pruhu či efektné podsvietenie palubnej dosky. Niektoré zo spomenutých prvkov, vrátane automatických svetiel, resp. dažďového senzora, sú dostupne už i v nižších výbavách.

 

Jazda

Citeľný rozdiel je cítiť z hľadiska jazdného prejavu. Užívateľský najpríjemnejšou zmenou je oproti minulosti citeľne lepšia akustická pohoda na palube. Novinka sa teraz môže pochváliť podstatne lepším odizolovaním interiéru, za čo jej dávame palec hore. Výrobca vykonal niekoľko konštrukčných úprav i na podvozku, čím sa zlepšil samotný jazdný prejav. Nová Kia cee´d už tradične ponúka možnosť nastavenia odozvy posilňovača riadenia Flex steer, čo poznáme aj z iných modelov značky. Odozvu riadenia si je možné podľa potreby prednastaviť v rámci troch jazdných režimov, a to Normal, Sport, resp. Comfort. Zo všetkého najviac sme boli, logicky, zvedaví na novú maloobjemovú motorizáciu 1,0 T GDi. V našom prípade sme mali pod kapotou silnejšiu verziu s výkonom 120 konských síl. V prvom rade más prekvapila kultivovanosť daného agregátu. Aj napriek absencii vyvažovacieho hriadeľa prakticky nie je cítiť, že pod prednou kapotou pracuje pohonná jednotka s nepárnym počtom valcov. Vďaka prepĺňaniu má daná motorizácia plus oproti jednotkám s atmosférickým nasávaním oveľa citeľnejším nástupom maximálneho krútiaceho momentu. Dostatočná porcia krútiaceho momentu sa dostavuje už pri hranici v okolí 2000 otáčok za minútu. Deklarovaný výkon 120 koní je citeľnejší spolu s rastúcimi otáčkami. Motorizácii k lepšej jazdnej dynamike veľmi pomáha aj veľmi dobre odstupňovaná 6 stupňová manuálna prevodovka. Medzi najväčšie benefity novinky pod kapotou ale bude patriť priaznivejšia spotreba paliva a v neposlednom rade aj nízka úroveň emisií.

 

A náš celkový dojem?


Vďaka podstúpenej modernizácii je nová Kia cee´d veľmi dobre pripravená na ďalšiu životnú etapu. Kozmetické zmeny na interiéri kompenzuje z nášho pohľadu novinka v podobe veľmi atraktívneho paketu GT Line. Na druhej strane, Kia neváhala zainvestovať do nových zmysluplných technológií, ktoré reprezentuje pohonná jednotka 1,0 T GDi, resp. dvojspojková prevodovka DCT. Okrem súkromnej klientely má teraz novinka ešte viac zacielene aj na fleetových zákazníkov. V tomto smere obľúbená Kia cee´d dokáže len prekvapiť. V danej kategórii fleetových vozidiel je novinka v porovnaní s už etablovanými konkurentmi pre nich minimálne vyrovnaným súperom. V Žiline si novú Kiu cee´d môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k novému autorizovanému predajcovi vozidiel KIA v našom regióne, spoločnosti Auto Becchi, s. r. o., na Košickej ulici, kde na vás čakajú i ďalšie modely značky KIA.

 

Autor: Peter Hlačik
Snímky: autor

 

Technické parametre:
Model: Kia cee´d 1,0 T-GDi GT-Line Platinum
Motor: benzín
Pohon: predný
Počet valcov: 3
Výkon kW/koní: 88/120
Krútiaci moment Nm: 171
Maximálna rýchlosť km/h: 190
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 11,1 s
Prevodovka: manuálna
Počet stupňov: 6

Kombinovaná spotreba podľa výrobcu: 4,9 l na 100 km
Výbava: 1,4 D-CVVT Amber
Cena: od 12 690 €
Výbava: 1,0 T-GDi GT-Line Platinum (testovaný model)
Cena: od 21 090 €

Horúce kreslo
DNES ZAJTRA NEDEĽA
13 °C
23 °C
9 °C
zilinskyvecernik_monitor_prod