
Cieľom projektu Personalizácia služieb mesta Žilina je sprístupniť služby v digitálnej podobe tak, aby boli prehľadné, rýchle a ľahko dostupné. V blízkej budúcnosti by tak obyvatelia mesta mohli vyriešiť mnohé záležitosti aj bez nutnosti osobne navštíviť úrad.
„Tento projekt vnímame ako míľnik v digitalizácii verejných služieb. Chceme, aby naši občania a podnikatelia cítili, že ich čas je pre nás vzácny a aj služby mesta môžu byť moderné, efektívne a ústretové. Žilina sa tak zaradí ku slovenským samosprávam plniacim víziu digitálneho štátu 21. storočia,“ uviedol primátor Peter Fiabáne.
Úspora času
Komunikácia medzi obyvateľmi a mestom bude možná viacerými digitálnymi kanálmi, navrhnutými tak, aby boli intuitívne a zrozumiteľné pre rôzne skupiny používateľov aj zariadenia. Zároveň sa zlepší prepojenie mestských systémov s inými úradmi, čo umožní rýchlejšie vybavovanie žiadostí a zníži administratívnu záťaž. Mnohé služby tak bude možné spracovať automaticky, bez toho, aby o ne museli obyvatelia samostatne žiadať. Uľahčí sa aj spolupráca s inštitúciami a firmami, čím sa odstránia zbytočné alebo duplicitné výmeny dokumentov a urýchlia sa úradné postupy.
Proaktívne služby
Vďaka novým digitálnym nástrojom už vo väčšine prípadov nebude potrebná osobná návšteva mestského úradu. Obyvatelia aj podnikatelia si budú môcť jednoducho a rýchlo vybaviť množstvo dôležitých životných situácií online.
Elektronické služby budú navyše proaktívne – používateľ napríklad automaticky dostane notifikáciu o všetkých stavebných konaniach, ktoré sa začnú v okolí jeho nehnuteľnosti. Rovnako si bude môcť prispôsobiť pravidlá množstvového zberu odpadu podľa svojich potrieb. Aj v náročných životných okamihoch, ako je úmrtie blízkej osoby, systém automaticky zabezpečí väčšinu administratívnych úkonov. Pozostalí tak budú odbremenení od zložitých formalít v období smútku.
Elektronické služby budú fungovať prostredníctvom prehľadného používateľského rozhrania, ktoré výrazne zjednoduší celý proces. Komunikácia s mestským úradom sa tak v blízkej budúcnosti nielen zefektívni, ale zároveň ponúkne aj príjemnejší používateľský zážitok.