Žilinský Večerník

4. jún 2025 | Lenka
| 20°C

Tlačové správy

Mesto Žilina modernizuje digitálne služby pre občanov aj podnikateľov

Modernizácia digitálnych služieb v Žiline skráti čas vybavovania požiadaviek a zníži administratívnu záťaž. Výrazne sa tým zjednoduší komunikácia medzi mestom a jeho obyvateľmi či podnikateľmi. Žilinská radnica si od tohto projektu sľubuje tiež vyšší komfort a jednoduché využívanie elektronických služieb na úrovni, akú bežne ponúkajú komerčné webové stránky. Na inovatívny projekt získalo mesto Žilina viac ako 900-tisíc eur z eurofondov prostredníctvom Programu Slovensko.

02.06.2025 | 15:48

Cieľom projektu Personalizácia služieb mesta Žilina je sprístupniť služby v digitálnej podobe tak, aby boli prehľadné, rýchle a ľahko dostupné. V blízkej budúcnosti by tak obyvatelia mesta mohli vyriešiť mnohé záležitosti aj bez nutnosti osobne navštíviť úrad.

Tento projekt vnímame ako míľnik v digitalizácii verejných služieb. Chceme, aby naši občania a podnikatelia cítili, že ich čas je pre nás vzácny a aj služby mesta môžu byť moderné, efektívne a ústretové. Žilina sa tak zaradí ku slovenským samosprávam plniacim víziu digitálneho štátu 21. storočia,“ uviedol primátor Peter Fiabáne.

 

Úspora času

Komunikácia medzi obyvateľmi a mestom bude možná viacerými digitálnymi kanálmi, navrhnutými tak, aby boli intuitívne a zrozumiteľné pre rôzne skupiny používateľov aj zariadenia. Zároveň sa zlepší prepojenie mestských systémov s inými úradmi, čo umožní rýchlejšie vybavovanie žiadostí a zníži administratívnu záťaž. Mnohé služby tak bude možné spracovať automaticky, bez toho, aby o ne museli obyvatelia samostatne žiadať. Uľahčí sa aj spolupráca s inštitúciami a firmami, čím sa odstránia zbytočné alebo duplicitné výmeny dokumentov a urýchlia sa úradné postupy.

 

Proaktívne služby

Vďaka novým digitálnym nástrojom už vo väčšine prípadov nebude potrebná osobná návšteva mestského úradu. Obyvatelia aj podnikatelia si budú môcť jednoducho a rýchlo vybaviť množstvo dôležitých životných situácií online.

Elektronické služby budú navyše proaktívne – používateľ napríklad automaticky dostane notifikáciu o všetkých stavebných konaniach, ktoré sa začnú v okolí jeho nehnuteľnosti. Rovnako si bude môcť prispôsobiť pravidlá množstvového zberu odpadu podľa svojich potrieb. Aj v náročných životných okamihoch, ako je úmrtie blízkej osoby, systém automaticky zabezpečí väčšinu administratívnych úkonov. Pozostalí tak budú odbremenení od zložitých formalít v období smútku.

Elektronické služby budú fungovať prostredníctvom prehľadného používateľského rozhrania, ktoré výrazne zjednoduší celý proces. Komunikácia s mestským úradom sa tak v blízkej budúcnosti nielen zefektívni, ale zároveň ponúkne aj príjemnejší používateľský zážitok.

Autor: - r -

Foto: Shutterstock

Najnovšie vydanie
Predplatné
fpd

PublishingHouse

Vydavateľsťvo: PUBLISHING HOUSE a.s., Jána Milca 6, 010 01 Žilina, IČO: 46495959, DIČ: 2820016078, IČ DPH: SK2820016078, Zapísané v OR SR Žilina: vl. č. 10764/L, oddiel: Sa | Distribúcia: TOPAS, s. r. o., Slovenská pošta a kolportéri | Objednávky na predplatné: prijíma každá pošta a doručovateľ Slovenskej pošty | Objednávky do zahraničia: Slovenská pošta, a. s., Stredisko predplatného tlače, Nám. slobody 27, 810 05 Bratislava 15, e-mail:[email protected]. | Copyright 2012-2019 PUBLISHING HOUSE a.s. Autorské práva vyhradené. Akékoľvek rozmnožovanie textu, fotografií a grafov len s výhradným a predchádzajúcim súhlasom vedenia redakcie. Nevyžiadané rukopisy nevraciame, neobjednané nehonorujeme. Etický kódex novinára
Vyrobilo Soft Studio

zilinskyvecernik_monitor_prod