Žilinský Večerník

29. marec 2024 | Miroslav
| 12°C

Komentáre

Niečo tu nesedí

Napriek tomu, že zmluva o výstavbe Športcentra na Karpatskej je v platnosti v pôvodnom znení, na výstavbu AŽIŠ-u (areálu žilinského športu) už preinvestovali 57-tisíc eur. S nápadom postaviť AŽIŠ za 75 miliónov eur prišiel primátor Igor Choma v rámci svojej predvolebnej kampane.

22.06.2015 | 13:20

Napriek tomu, že zmluva o výstavbe Športcentra na Karpatskej je v platnosti v pôvodnom znení, na výstavbu AŽIŠ-u (areálu žilinského športu) už preinvestovali 57-tisíc eur. S nápadom postaviť AŽIŠ za 75 miliónov eur prišiel primátor Igor Choma v rámci svojej predvolebnej kampane. Jeho najvážnejší protikandidát vo voľbách Martin Barčík už vtedy tvrdil, že sa treba dohodnúť s Trabelssiem na dostavaní Karpatskej. Po voľbách, ktoré vyhral Choma, ale v zastupiteľstve majú teoretickú väčšinu Barčíkovci spolu s nezávislými, poslanci žiadali od úradu tzv. štúdiu uskutočniteľnosti. Tá mala predovšetkým obsahovať potrebu výstavby takéhoto megalomanského projektu aj v nadväznosti na to, že zmluvu na Karpatskú má Trabelssie vo vrecku a je prakticky nevypovedateľná. (Teraz je vraj ochotný dohodnúť sa na podmienkach, ktoré sú o 800‑tisíc eur pre mesto výhodnejšie, to však hrá dva mesiace mŕtveho chrobáka.) Logická otázka totiž znie: Keď podľa zmluvy dostavajú Karpatskú, bude v meste potrebné postaviť AŽIŠ v takejto veľkorysej podobe? Nestačilo by už len niekde v meste postaviť jeden plavecký bazén, prípadne atletický ovál? To sú základné otázky, na ktoré si poslanci, spolu s uvedením zdrojov financovania, žiadali odpovede. Namiesto toho mesto zareagovalo zadaním vypracovania Marketingovej štúdie na podporu ideového zámeru Areálu žilinského športu za 18 200 eur. Aj keď jej obsah ešte nepoznáme (aparát ju vraj momentálne pripomienkuje), už len z názvu a zadania je zrejmé, že to nebude to, čo poslanci žiadali – teda reálne zhodnotenie potreby a spôsobu financovania megalomanského predvolebného sľubu pána primátora. Namiesto toho sa zrejme dočkáme Marketingovej (PR) štúdie, ktorá bude obhajovať potrebu jej výstavby. No, nechajme sa prekvapiť. Ťažko si je však predstaviť, že pod názvom Marketingová štúdia na podporu ideového zámeru čohokoľvek sa bude skrývať reálne zhodnotenie projektu vrátane jeho rizík, prípadne jeho oklieštenie či dokonca odmietnutie. Nesedel by tu buď názov, alebo obsah zadania. Niečo tu skrátka nesedí.
 

Michal Filek,
šéfredaktor

 

Pozri aj článok Trabelssie ponúkol výhodnejšie podmienky za Karpatskú, mesto nereaguje

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod