K tomuto kroku viedlo niekoľko dôvodov. „Cieľom je zvýšiť bezpečnosť cestujúcich aj našich zamestnancov, predchádzať konfliktom a zabezpečiť transparentnosť pri kontrole cestovných lístkov," uviedlo DPMŽ na svojich stránkach. Dopravný podnik zároveň informoval, že telové kamery budú zapínané iba počas výkonu kontroly alebo v situáciách, keď to bude potrebné na predchádzanie kriminalite či ochranu cestujúcich vo vozidlách MHD. Záznamy sa majú uchovávať len po dobu nevyhnutnú na riešenie konkrétneho incidentu, a to v súlade s príslušnou legislatívou a pravidlami GDPR.
DPMŽ ubezpečuje verejnosť, že spracúvanie osobných údajov je plne chránené a prebieha v súlade s nariadením GDPR a zákonom o ochrane osobných údajov. Podrobné informácie o spracúvaní údajov sú dostupné na webovej stránke dopravného podniku.
Okrem použitia telových kamier v polícii sa na Slovensku v roku 2024 spustil pilotný projekt aj v rámci Železničnej spoločnosti Slovensko, ktorá vybavila telovými kamerami vlakvedúcich a sprievodcov vo vlakoch. V úvode projektu bolo v máji 2024 nasadených 52 kamier na západnom Slovensku. Neskôr v ďalšej fáze pribudlo približne 180 kamier v regiónoch Košice, Prešov, Žilina a Nitra. Celkovo ZSSK nakúpila okolo 420 telových kamier. Po prvom roku prevádzky ZSSK uviedla, že agresívne správanie cestujúcich voči personálu sa znížilo približne o 21 percent. Počet incidentov vo vlakoch medziročne klesol asi o 5 percent a záznamy z telových kamier zároveň pomohli objasniť približne 50 prípadov.


