Žilinský Večerník

29. marec 2024 | Miroslav
| 11°C

Z regiónu

Žilinčania majú problémy s najmodernejšou poštou

Hoci je vraj pobočka Pošta 1 v Žiline, ktorá sa nachádza v centre mesta, najmodernejšia na Slovensku, jej zákazníci sú nespokojní. Viacerým sa stalo, že si vytlačili číslo v poradovníku, no vyvolávací systém ho z neznámych príčin preskočil. Spôsobuje to vraj nemalé problémy a zdržanie najmä ľuďom, ktorí si na tejto pošte preberajú zásielky, a teda sú na ňu odkázaní. Prostredníctvom Žilinského večerníka žiadali o vysvetlenie.

23.02.2017 | 09:09

Čitateľka Anna napísala: „Už niekoľko mesiacov nás na Pošte 1 v Žilina víta elektronická tabuľa: Vitajte v najmodernejšej pobočke Slovenskej pošty, a. s., Žilina. Na paneli si vytlačíte čísla – ak potrebujete podať balík, zaplatiť poukážku a kúpiť kolok, tak tlačíte 3 lístky. Doteraz som však nezistila princíp, podľa ktorého čísla vybavujú. Prosím vás, môžete to zistiť vy?“

Podľa nej, keď po vytlačení lístka človek pozerá na panel, ako čísla poskakujú, zostáva dezorientovaný. Stáva sa totiž, že čísla sa posúvajú a v poradí preskočia vaše číslo. Čakáte a čakáte, odísť nemôžete, lebo neviete, kedy prídete na rad.

„V decembri som potrebovala podať balík. Dopoludnia o 9.42 h (na mojich hodinkách, ale aj na hodinách v hale bolo 9.35 h) som vytlačila číslo 284 a trpezlivo čakala asi 10 minút. Trpezlivo som čakala, až kým nenaskočili čísla 285, 266... Len moje číslo nikde. Išla som sa teda spýtať k vedúcej služby, ako je to možné, že idú ďalšie čísla a moje nebolo vybavené. Pani vedúca mi oznámila, že balíky vybavuje iba priehradka č. 5, lebo iba tam je váha. Tak som čakala ďalej a na moje prekvapenie naskočilo k priehradke s váhou číslo 311. Opäť som išla za vedúcou zmeny a tá mi to nevedela vysvetliť. Našťastie, na jej príkaz ma o 10.10 h vybavila pani v priehradke č. 5 mimo poradia,“ opísala nepríjemný zážitok pani Anna.

Nebola to však jediná jej podobná skúsenosť na tejto pošte. Podobný prípad sa jej stal pri nákupe kolkov, kedy ich mali tiež len pri jednej priehradke, kde zase nemohli brať listy. Musela si preto zobrať nové číslo a čakať odznova na vybavenie v listovej priehradke...
„Čakala som, že postupne sa situácia zmení, ale je to stále rovnaké. Teraz radšej prejdem do nemodernej Pošty č. 2 pri železničnej stanici. Postavím sa do radu, pri jednom okienku podám listy, kúpim kolky aj zaplatím poukážku.
Stále ma však zaujíma, podľa čoho funguje najmodernejšia pobočka Slovenskej pošty na Slovensku. A viem, že to zaujíma aj ďalších zákazníkov odkázaných iba na jej služby. Napríklad pri preberaní doporučených zásielok,“ poprosila nás o zistenie informácií čitateľka.

O informácie sme požiadali hovorkyňu Slovenskej pošty Alexandru Cimermanovú. „Na pošte Žilina 1 sa balíkové zásielky prijímajú pri univerzálnych priehradkách 1, 2, 3, 4, 5. Takto je nastavený aj vyvolávací systém. Na základe uvedeného pre opísaný prípad možno skonštatovať, že zamestnanec mohol, žiaľ, omylom uzavrieť číslo ako vybavené a z toho dôvodu boli vybavení ďalší zákazníci s vyšším číslom,“ začala s vysvetlením hovorkyňa.

To, že vyvolávacie čísla nenasledujú za sebou, môže byť podľa Alexandry Cimermanovej aj následkom takejto situácie: klient s vyšším vyvolávacím číslom môže vybavovať požadovanú službu na priehradke, kde bola rýchlejšia obslužnosť. K danej službe sa teda dostane skôr. Niekedy môže nastať iná situácia: zákazník si vyvolá viac čísel v prípade, ak potrebuje viac služieb, napr. podaj listov a kolky, nakoľko vyvolávací systém ponúka túto službu aj samostatne. Tento postup zákazníka môže však vyvolávací systém spomaliť.

„Každá univerzálna priehradka je vybavená všetkými službami pre zákazníka, okrem služby podaj balíkov a výdaj oznámených zásielok. Zákazník by si mal vybrať jedno číslo na zvolenú službu z ponuky, pričom v prípade, ak by bola požadovaná ďalšia služba dostupná len na špecializovanej priehradke, bude prednostne obslúžený na príslušnej priehradke, resp. klient sa dá cez systém posunúť. Ďalej treba podotknúť, že ak si zákazník vyberie dve čísla a je vybavený len s jedným, tak ďalšie číslo ostáva voľné. Vzniknutý priestor potom môže pôsobiť mylným dojmom pre ďalšieho zákazníka, nakoľko vidí, že nik neprichádza k priehradke. Takto môže dôjsť k porušeniu poradia. Za možné mylné uzavretie poradového čísla obsluhy (bez jej reálneho obslúženia) sa našej zákazníčke ospravedlňujeme,“ uzatvorila Alexandra Cimermanová.

Foto: Archív redakcie

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod