Táto stránka využíva cookies. Používaním tejto stránky súhlasíte s používaním cookies. ×

Žilinský Večerník

21. november 2019 | Elvíra
| 9°C

Spravodajstvo

Chceli sa ubytovať, dostali pokutu

Koncom minulého roka sa v hoteli Grand uskutočnil seminár anesteziológov. Jedenásti z nich pri odchode z parkoviska museli mestskej polícii zaplatiť pokutu po 50 eur za to, že vošli do pešej zóny, kde má hotel parkovisko. Lekári aj organizátor kongresu sú zhrození. „Takto mesto buduje turistický ruch?“ pýtajú sa. Podľa primátora aj pracovníkov úradu je to v poriadku.

10.08.2015 | 11:58

Koncom minulého roka sa v hoteli Grand uskutočnil seminár anesteziológov. Jedenásti z nich pri odchode z parkoviska museli mestskej polícii zaplatiť pokutu po 50 eur za to, že vošli do pešej zóny, kde má hotel parkovisko. Lekári aj organizátor kongresu sú zhrození. „Takto mesto buduje turistický ruch?“ pýtajú sa. Podľa primátora aj pracovníkov úradu je to v poriadku.
 

ŽILINA. „Účastníci školenia sa preukázali parkovacím preukazom Grand hotela buď na mieste, alebo dodatočne a aj napriek tomu im bola udelená pokuta Mestskou políciou Žilina. Pri udelení pokuty informovali mestskí policajti účastníkov, že si majú najskôr vybaviť povolenie vstupu do pešej zóny od mestského magistrátu. Z mojich osobných skúseností, keďže organizujeme takéto školenia aj v iných mestách a prenajaté priestory a ubytovanie boli v peších zónach, nikdy nikomu z účastníkov nebola udelená pokuta za vjazd na parkovacie miesta ubytovacích zariadení. V rámci organizovania tohto školenia príde ešte 200 ľudí z celého Slovenska. Preto vás žiadam o urgentnú pomoc pri vyriešení tejto situácie, keďže mi ide o povesť nielen mojej spoločnosti, ale aj o povesť mesta Žilina, v ktorom som sa rozhodol vykonávať školenie. Neviem si predstaviť, ako takúto skúsenosť vnímajú zahraniční turisti,“ informoval mesto organizátor konferencie lekárov Ivan Gonda.

Podľa vedenia mesta však riešenie nie je vôbec jednoduché. Podľa hovorcu mestská polícia kontroluje platné dopravné značenie, ktoré určuje každému vodičovi, ktorý vchádza do pešej zóny vozidlom, mať platné potvrdenie o zaplatení dane. „Hotel aj reštaurácia sú situované v pešej zóne, čo obyvatelia aj návštevníci nášho mesta musia rešpektovať,“ uviedol Pavol Čorba.

Primátor Igor Choma na stretnutí s občanmi uviedol, že si uvedomuje, že majiteľ hotela má sťažené podnikanie. Na druhej strane je však vraj Grand jeden z mála hotelov, ktorý sa nachádza úplne na námestí v pešej zóne a problémy s vjazdom sú daňou za umiestnenie. „To, že hostia hotela vojdú do pešej zóny, je na ich zodpovednosti, pretože ich povinnosťou je rešpektovať dopravnú značku zakazujúcu vjazd do pešej zóny. Správny postup je taký, že vodič odstaví auto ešte pred značkou, peši prejde do hotela, kde si vyzdvihne kartičku - vstup, ktorý má zakúpený hotel. Potom zaparkuje auto na parkovacích miestach, ktoré má vyhradené hotel,“ uviedol primátor.

Vedúci právneho oddelenia mestského úradu Jakub Ulaher v liste poslancom navrhol dve riešenia. Okamžité – keď príde hosť do Žiliny, zamestnanec hotela mu prinesie parkovaciu kartu. Koncepčné - elektronický rampový parkovací systém v centre mesta, ktorý by vedel on-line lustrovať, či konkrétne vozidlo môže, alebo nemôže vstúpiť do parkovacej zóny.

Hoci sa teda do hotela Grand majú schádzať na semináre aj ďalší lekári, mesto žiadosti organizátora nevyhovelo a mestská polícia bude vodičov pokutovať aj naďalej. Podľa niektorých poslancov je to nepochopiteľné. „Turisti by mali odchádzať z nášho mesta plní zážitkov a hlavne s dobrým pocitom. Iba tak sa môže naplno rozvíjať cestovný ruch. Buzerovanie parkujúcich určite k pozitívnemu pocitu neprispieva. Mesto by malo skôr hľadať riešenia, ako ľuďom vyjsť v ústrety, nie za každú cenu pristupovať k pokutovaniu,“ hovorí Martin Kapitulík (Sieť).

Štefan Zelník (SNS) hovorí, že mesto by malo podporovať každú podnikateľskú aktivitu, ktorá je v prospech mesta. „V záujme mesta by malo byť, aby sa podnikateľské prostredie zlepšovalo. Vždy sa dá nájsť cesta, aby bolo spokojné mesto aj podnikateľské subjekty. V prípade, že klient hotela povie, že sa ide ubytovať a zaparkovať, chcelo by to len väčšiu ústretovosť a toleranciu, držať sa hesla pomáhať a chrániť,“ povedal.

Situáciu sa pokúša riešiť aj Ľubo Bechný (nezávislý). „Bol som za náčelníkom mestskej polície a požiadal som ho, aby apeloval na svojich podriadených, nech nepokutujú hotelových hostí. Odpovedal mi, že tak nemôže urobiť, lebo by porušil Všeobecne záväzné nariadenie mesta,“ hovorí.

Preto sa rozhodol, že sa pokúsi VZN o dani za vjazd a zotrvanie motorového vozidla v historickej časti mesta zmeniť už na septembrovom zasadnutí zastupiteľstva. „Vzal som si to ako svoju iniciatívu. V prvom rade chcem zistiť, ako to funguje v iných mestách a vyriešiť to napríklad tak, aby hosťom stačilo ukázať policajtom hotelovú rezerváciu a pokutu by dostať nemali. Policajt si to predsa môže jednoducho overiť na hotelovej rezervácii,“ hovorí poslanec.
Súčasná situácia totiž, podľa neho, neprospieva turizmu v meste. „V Žiline klesá počet návštevníkov z iných miest aj zo zahraničia, ktorí nám platia do rozpočtu mesta. V Žiline minú peniaze a sú tak pre mesto prínosom, preto by sme k nim mali byť ústretovejší,“ uzavrel Ľubo Bechný.
 

Michal Filek
Snímka Ľubo Bechný

 

Pozri aj Komentár.

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod