Žilinský Večerník

28. marec 2024 | Soňa
| 10°C

Automoto

VOLKSWAGEN CADDY a VOLKSWAGEN T6 – generačná výmena

Okrem klasických osobných vozidiel VOLKSWAGEN sa veľkej popularite tešia aj úžitkové automobily tejto nemeckej značky. V nedávnom období predstavila úžitková vetva VW hneď dva nové významné modely, ktoré sa už ponúkajú aj na našom trhu. Ako prvá si svetovú premiéru užila v poradí už štvrtá generácia modelu VOLKSWAGEN CADDY. O niečo neskôr ju nasledovala v celkovom poradí už šiesta generácia legendárnych modelov VW TRANSPORTER, CARAVELLE a MULTIVAN, v skratke jednoducho T6. Podobne ako je to v poslednom období pri modeloch VW pravidlom, aj oba spomenuté modelové rady zaznamenali pri generačnej výmene miesto zásadnej revolúcie skôr dôkladnú evolúciu. V praxi sme sa tak namiesto prevratných zmien dočkali v prevažnej miere skôr dobrusovania detailov smerom k dokonalosi. Nový VOLKSWAGEN CADDY v osobnej verzii s motorom 2,0 TDI, v kombinácii s 5 stupňovou manuálnou prevodovkou a vo výbavovom stupni Trendline, ako aj nový VOLKSWAGEN MULTIVAN s top motorizáciou 2,0 BiTDI 4Motion, v kombinácii so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou, vo výbavovom stupni Comfortline, nám na test zapožičala spoločnosť GALIMEX, s. r. o., autorizovaný predajca vozidiel VOLKSWAGEN v našom regióne.

12.10.2015 | 15:43

Okrem klasických osobných vozidiel VOLKSWAGEN sa veľkej popularite tešia aj úžitkové automobily tejto nemeckej značky. V nedávnom období predstavila úžitková vetva VW hneď dva nové významné modely, ktoré sa už ponúkajú aj na našom trhu. Ako prvá si svetovú premiéru užila v poradí už štvrtá generácia modelu VOLKSWAGEN CADDY. O niečo neskôr ju nasledovala v celkovom poradí už šiesta generácia legendárnych modelov VW TRANSPORTER, CARAVELLE a MULTIVAN, v skratke jednoducho T6. Podobne ako je to v poslednom období pri modeloch VW pravidlom, aj oba spomenuté modelové rady zaznamenali pri generačnej výmene miesto zásadnej revolúcie skôr dôkladnú evolúciu. V praxi sme sa tak namiesto prevratných zmien dočkali v prevažnej miere skôr dobrusovania detailov smerom k dokonalosi. Nový VOLKSWAGEN CADDY v osobnej verzii s motorom 2,0 TDI, v kombinácii s 5 stupňovou manuálnou prevodovkou a vo výbavovom stupni Trendline, ako aj nový VOLKSWAGEN MULTIVAN s top motorizáciou 2,0 BiTDI 4Motion, v kombinácii so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou, vo výbavovom stupni Comfortline, nám na test zapožičala spoločnosť GALIMEX, s. r. o., autorizovaný predajca vozidiel VOLKSWAGEN v našom regióne.

 

 

VOLKSWAGEN CADDY

Ľahké úžitkové vozidlo VOLKSWAGEN CADDY uzrelo svetlo sveta v roku 1980. Aktuálne nemecký výrobca ponúka v celkovom poradí už 4. generáciu tohto obľúbeného modelu. Aj keď si novinka zachovala takmer identické proporcie s predchodcom, aj tak je nový CADDY veľmi ľahko rozpoznateľný na prvý pohľad. Kompletnou retušou prešla predná časť vozidla. Tá teraz pôsobí moderne i dynamicky. Je to zásluha najmä hranatejších a výraznejších línií, ktoré ponúka maska chladiča, predný nárazník a tiež nové svetlomety. CADDY vďaka prepracovaným svetlám s novou grafikou pôsobí moderným dojmom aj pri pohľade zozadu. S príchodom novej generácie VOLKWAGEN predstavil aj novú výbavovú líniu Generation 4. Tá ponúka aj niektoré ďalšie optické zmeny, ako napr. efektné dvojfarebné glazúrované kolesá z ľahkých zliatin. Okrem spomenutej top verzie je pestrá aj ponuka ďalších verzií. Základné delenie modelového radu zahŕňa nákladnú verziu a osobnú verziu. Nákladná verzia sa okrem klasickej koncepcie skriňovej dodávky vyrába aj v 5 miestnej verzii kombi. Pre osobnú verziu existujú tri samostatné výbavové stupne vrátane spomínanej verzie Generation 4. Na výber sú tak isto dva varianty dĺžky rázvoru. Okrem základnej verzie je v ponuke aj predĺžená verzia s označením CADDY MAXI. V rámci generačnej výmeny bola kompletne prepracovaná aj paleta motorov. Aktuálne plnia emisnú normu Euro 6. Benzínový základ predstavuje motorizácia 1,2 TSI s výkonom 84 koní dostupná s 5 stupňovou manuálnou prevodovkou. Výkonnejšou benzínovou voľbou je motor 1,4 TSI (125 koní) dostupný so 6 stupňovým manuálom, ako aj so 7 stupňovou DSG prevodovkou. Žiadanejšou voľbou budú s najväčšou pravdepodobnosťou vznetové motorizácie, ktoré reprezentuje štvorvalec 2,0 TDI dostupný vo viacerých verziách. Naftovým základom je motor 2,0 TDI (102 koní). Okrem štandardnej verzie je v ponuke aj v úspornom spracovaní BlueMotion. Kombinuje sa s 5 stupňovým manuálom, resp. so 6 stupňovou DSG prevodovkou. Výkonnejšia verzia 2,0 TDI + 6 stupňová manuálna prevodovka (122 koní) je k dispozícii s pohonom všetkých kolies 4Motion. Vrcholom celého modelového radu je verzia 2,0 TDI (150 koní) dostupná buď so 6 stupňovým manuálom, resp. 6 stupňovou DSG prevodovkou. Táto veria je v kombinácii s DSG prevodovkou taktiež dostupná vo verzii 4x4. Motorovú paletu uzatvára najúspornejšia verzia 1,4 TGI, ktorá okrem benzínu spaľuje aj skvapalnený ropný plyn CNG. My sme si na test zvolili osobnú verziu so základnou dĺžkou rázvoru, ktorú poháňala úsporná motorizácia 2,0 TDI s výkonom 102 koní. Naša úvodná otázka preto znie: Čo všetko v praxi ponúka najnovšia generácia VOLKSWAGEN CADDY?

 

Vzhľad a rozmery


Okrem už vyššie spomenutých dizajnových zmien nová generácia modelu CADDY v praxi ešte viac prepája svet úžitkových vanov so svetom klasických osobných automobilov. Dôkladnými zmenami prešiel aj interiér vozidla. Ten teraz poskytuje citeľne viac jazdného komfortu, ako to bolo v minulosti. Použitými materiálni a kvalitou dielenského spracovania sa nový CADDY doťahuje na klasické osobné modely s logom VW. Ergonómia a rozmiestnenie ovládacích prvkov je ako vždy príkladné. Na palubnej doske pribudol nový dotykový displej multimediálneho rozhrania. Okrem ostatných funkcií môže obsahovať i navigačný modul. Systém ponúka tak ako pri iných modeloch značky veľmi peknú a prehľadnú grafiku s rýchlou odozvou na dotyk. Osobitnú pochvalu si zasluhuje dostatočné množstvo odkladacích priečinkov, resp. prelisov na odloženie potrebných drobností. Príjemný dojem v nás zanechal aj posed za volantom s výborným výhľadom v každom smere. Pohodlné sedadlá s príjemne dlhou sedacou časťou sú priam predurčené aj na dlhé cesty. Prístup do druhého radu tradične zabezpečujú posuvné dvere, s ktorými sa manipuluje o niečo ľahšie, ako to bolo u predchodcu. Kráľovské priestorové podmienky podľa očakávania ocenia aj cestujúci v druhom rade. Vďaka divadelnému usporiadaniu sedadiel sa ani zadní pasažieri nebudú sťažovať na obmedzený výhľad. Pri vozidle tohto typu je veľmi dôležité aj praktické využitie. Vďaka kolmým bočným stenám karosérie ponúka 5 miestna verzia modelu CADDY batožinový priestor so základným objemom až 750 litrov. S delenými sedadlami v druhom rade sa manipuluje veľmi jednoducho. V prípade potreby sa dajú rýchlo sklopiť, resp. preklopiť či dokonca vybrať. Maximálna prepravná kapacita novinky dosahuje hodnotu až 3030 litrov. Len pre úplnosť dodávame, že testujeme základnú verziu. VOLKSWAGEN CADDY MAXI disponuje prepravnou kapacitou až 1350, resp. 3880 litrov. Na záver doplňme celkové rozmery nami testovaného vozidla. Nový VOLKSWAGEN CADDY meria 4408 mm, jeho šírka dosahuje 2065 mm, výška atakuje 1858 mm a rázvor náprav má hodnotu 2682 mm. Posledný parameter, ktorý stojí za zmienku, je užitočné zaťaženie vozidla. Nami testovaný CADDY uvezie až 811 kg nákladu.

 

Jazda


Medzigeneračne sa VOLKSWAGEN CADDY citeľne zlepšil aj po stránke jazdných vlastností. Vozidlo teraz ponúka zásadne viac cestovného komfortu. Prispelo k tomu najmä suverénne lepšie odhlučnenie priestoru pre posádku. Konštrukčnými zmenami prešiel tiež podvozok. Aj napriek tomu, že CADDY disponuje jednoduchou zadnou nápravou dimenzovanou na záťaž, vozidlo dokáže suverénne držať jazdnú stopu aj v nezaťaženom stave. Nami testovaná motorizácia 2,0 TDI (102 koní) s 5 stupňovou manuálnou prevodovkou je pre novinku ako stvorená. Vozidlu dokáže udeliť solídnu jazdnú dynamiku a pritom má veľmi malé nároky na spotrebu paliva.

 

 

VOLKSWAGEN T6


Už vďaka modelu T1, tzv. Bulli z roku 1950, sa zrodila zrejme najväčšia legenda medzi úžitkovými vozidlami. Po veľkých úspechoch minulých generácií VOLKSWAGEN predstavil v poradí už šiestu generáciu s logickým označením T6. Okrem úžitkovej verzie s označením TRANSPORTER patrí do tohto modelového radu aj osobná verzia s názvom CARAVELLE. Modelový rad T6 už tradične dopĺňa ešte najluxusnejšia verzia MULTIVAN, ktorú sme podrobili nášmu testu. Modelový rad T6 ponúka podľa očakávania veľmi pestrú paletu jednotlivých verzií. Úžitkový TRANSPORTER sa dodáva v krátkej, pripadne dlhej verzii, v štyroch základných spracovaniach, a to ako skriňová dodávka, kombi, podvozok určený na montáž nadstavby, resp. podvozok s dvojkabínou. Verzia CARRAVELLE ponúka taktiež krátku, resp. dlhú verziu kombinovateľnú s dvoma výbavovými stupňami. Nami testovaná verzia MULTIVAN sa dodáva pre zmenu v troch výbavách, taktiež ako predĺžená verzia a nakoniec v špičkovej dvojfarebnej výročnej verzii Generation 6. VOLKSWAGEN MULTIVAN sa ponúka aj s pestrou paletou motorov. Benzínovým základom je verzia 2,0 TSI (150 koní) so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou. Top zážihovou motorizáciou je verzia 2,0 TSI s výkonom 204 koní. Tento motor sa kombinuje výhradne so 7 stupňovou DSG prevodovkou a okrem štandardnej verzie sa dodáva aj s pohonom všetkých kolies 4Motion. Naftový základ predstavuje pohonná jednotka 2,0 TDI (102 koní) kombinovaná s 5 stupňovou manuálnou prevodovkou. Výkonnejšou voľbou je potom motorizácia 2,0 TDI (150 koní). Pýchou modelového radu je agregát 2,0 BiTDI s výkonom 204 koní prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel. Pre obe výkonnejšie naftové verzie sú dostupné 6 stupňové manuálne prevodovky, ako aj 7 stupňové DSG prevodovky. Zákazníci si taktiež vyberajú medzi verziami s poháňanou prednou nápravou, resp. pohonom všetkých kolies 4Motion. My sme na test mali k dispozícii práve najsilnejšiu naftový motorizáciu 2,0 BiTDI (204 koní) v kombinácii s pohonom 4x4. Pýtame sa teda: čím sa v praxi môže pochváliť najnovšia generácia VOLKSWAGEN MULTIVAN?

 

Vzhľad a rozmery


Nový VOLKSWAGEN MULTIVAN meria 5006 mm, jeho šírka dosahuje 1904 mm, výška atakuje 1970 mm a rázvor náprav má hodnotu 3000 mm. Rovnako ako model CADDY aj modelový rad T6 si zachoval prakticky nezmenenú základnú siluetu s minulou generáciou. Vydarenú optickú retuš zaznamenala najmä predná časť, ktorá vďaka ostrým a dynamickým líniám pôsobí veľmi moderne. Úplne nové sú efektné predné svetlomety, ktoré v našom prípade disponovali full LED technológiou. Dynamický nádych vozidlu dodáva tiež mohutný predný nárazník. Pozornému oku neuniknú ani zmeny na zadnej časti vozidla. Tie reprezentujú svetlá s efektným svetelným podpisom. Interiér pôsobí už na prvý pohľad či dotyk luxusným a kvalitným dojmom. Rozmiestnenie prístrojov a ovládacích prvkov je taktiež priam príkladné. Predný pasažieri majú k dispozícii veľký počet odkladacích priestorov a schránok. To pri rodinne orientovanom vozidle príde vždy vhod. Z kabíny s príjemne vysokým posedom je vynikajúci výhľad do strán. VOLKSWAGEN MULTIVAN môžeme označiť ako špičkové rodinne orientované vozidlo, resp. ak chcete, luxusný minibus so 7 plnohodnotnými miestami na sedenie. Skutočným pôžitkom je cestovanie v druhom, resp. treťom rade. Jednu z najsilnejších stránok tohto vozidla predstavuje špičková variabilita. Nami testovaný MULTIVAN disponoval dvomi samostatnými kreslami v druhom rade a trojmiestnou lavicou úplne vzadu. Samostatné kreslá sa dajú ľubovoľne posúvať, resp. otáčať. V našom prípade boli vybavené veľmi praktickou integrovanou detskou sedačkou. Keďže je MULTIVAN skutočne poriadny kus auta, zaujímavým prvkom výbavy je aj možnosť reprodukovania hlasu vodiča prostredníctvom audio sústavy pre zadných pasažierov. Z luxusných prvkov výbavy ďalej spomeňme elektronické dovieranie bočných posuvných dverí, trojzónovú automatickú klimatizáciu, bezpečnostné technológie, adaptívny tempomat, kožený interiér, parkovací asistent, špičkovú navigáciu a mnoho ďalších prvkov. Vďaka posuvnej lavici tretieho radu novinka nesklamala ani parametrom batožinového priestoru. Ten ponúka veľkorysých 4600 litrov. Čerešničkou na torte je, že po sklopení sedadiel v druhom a treťom rade vzniká „pohovka“ vhodná na prespanie. Keďže sú piate dvere pomerne veľké, ako komfortný prvok by sme uvítali ich elektronické otváranie. To VW zaradí do ponuky už čoskoro.

 

Jazda

Nový VW MULTIVAN ponúka vďaka nezávislému zaveseniu všetkých kolies vskutku impozantné jazdné vlastnosti. Významnou novinkou je prítomnosť adaptívnych tlmičov, ktorými naše vozidlo disponovalo. V ponuke sú tri prednastavené režimy: normal, comfort a sport. Zmena medzi jednotlivými jazdnými módmi je v praxi skutočne citeľná. Veľmi energická je tiež testovaná top motorizácia 2,0 BiTDI s výkonom 204 koní, ktorá dokáže aj takému veľkému vozidlu, ako je MULTIVAN, udeliť presvedčivú jazdnú dynamiku. Vďaka pohonu všetkých kolies 4Motion s asistentom zjazdu dole prudkým svahom novinku nezaskočia ani nástrahy počasia či ľahkého terénu.

 

A náš celkový dojem?
Obe novinky z dielne VOLKSWAGEN v našom teste dokázali, že aj napriek nenápadnej dizajnovej retuši prichádzajú v novej generácii so širokou škálou významných vylepšení. Nový VOLKSWAGEN CADDY je univerzálne vozidlo, ktoré počas týždňa poslúži ako pracovný nástroj a cez víkend pre zmenu ako plnohodnotné rodinné vozidlo. Nová generácia modelu MULTIVAN nadväzuje na úspech predchádzajúcich a vo svojej triede naďalej určuje latku, podľa ktorej sú posudzované ostatné. V Žiline si nový VOLKSWAGEN CADDY, resp. VOLKSWAGEN MULTIVAN môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel VOLKSWAGEN v našom regióne, spoločnosti GALIMEX, s. r. o., na Rosinskej ceste, kde na vás čakajú aj ďalšie modely značky VOLKSWGEN.

Autor: Peter Hlačik
Snímky: autor

 

Technické parametre

Model: VOLKSWAGEN CADDY 2,0 TDI Trendline
Motor: diesel
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 75/102
Krútiaci moment Nm: 250
Maximálna rýchlosť km/h: 172
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 12,9 s
Prevodovka: manuálna
Počet stupňov: 5
Kombinovaná spotreba 4,6 l na 100 km

Výbava: 2,0 TDI Trendline (testovaný model) Cena: od 20 009 €
Výbava: 1,6 TDI Kasten (skriňová dodávka) Cena: od 12 924 €
Výbava: 2,0 TDI Kombi (5.miestne) Cena: od 13 740 €


Model: VOLKSWAGEN T6 MULTIVAN 2,0 BiTDI 4Motion Comfortline
Motor: diesel
Pohon: 4x4
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 150/204
Krútiaci moment Nm: 450
Maximálna rýchlosť km/h: 199
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 10,0 s
Prevodovka: manuálna
Počet stupňov: 6
Kombinovaná spotreba 6,7 l na 100 km

Výbava: T6 MULTIVAN 2,0 BiTDI 4Motion Comfortline (testovaný model) Cena: od 44 550 €

Výbava: T6 TRANSPORTER 2,0 TDI (skriňová dodávka) Cena: od 25 152 €
Výbava: T6 CARAVELLE 2,0 TDI Trendline Cena: od 28 501 €
Výbava: T6 MULTIVAN 2,0 TDI Trendline Cena: od 31 046 €

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod