
Ostré slnko v tomto prípade nie je príliš žiaduce
Na úvod jedna dôležitá rada: vyhnite sa umývaniu auta na priamom slnku alebo keď máte rozpálenú karosériu. Nie, nekáže to nejaká ISO 9001 norma ani nič podobné. Dôvod je čisto praktický: rýchle zasychanie prípravkov a vody by vám prácu zbytočne skomplikovalo. A to určitenechcete.
Predumytie
V prvom rade je potrebné sa „nahrubo“ zbaviť čo najväčšieho množstva nečistôt na vašom aute. Táto fáza sa nazýva aj predumytie. Ideálne je použiť inovatívnu aktívnu penu na auto, ktorá z vášho auta efektívne odstráni prach, mŕtvy hmyz a ďalšie nečistoty. Stačí ju naniesť na auto, nechať pár minút pôsobiť a potom opláchnuť silným prúdom vody.
Umývanie
„Pristavme“ sa najskôr pri kolesách. Či už máte alu disky, alebo „len“ plechové s dizajnovými puklicami, ak auto umývate pravidelne, môžete ich umyť spoločne s karosériou (k tej sa hneď dostaneme). Pri silne znečistených kolesách je však dobré použiť prípravok priamo určený na ne a umyť ich ako prvé.
Pri umývaní karosérie je dobré využívať takzvanú metódu dvoch vedier. Jedno slúži na vodu s autošampónom a druhé na čistú vodu, v ktorej si budete priebežne oplachovať umývaciu rukavicu. Auto najskôr opláchnite vodou a potom umývajte zvrchu dole. Ak vás trápi pravidelná bolesť kolena, bude sa vám na aute (resp. na jeho dolných častiach) pracovať komfortnejšie s podložkou. Po umytí auto opäť opláchnite silným prúdom vody.
Sušenie
Auto je umyté, treba ho ešte vysušiť. Na to vám poslúži kvalitný sušiaci uterák, ktorý bude mať vysokú absorpciu vody, ale zároveň bude jemný k laku vozidla. Sušiť auto môžete buď postupným prikladaním uteráka na jednotlivé mokré časti karosérie, alebo jeho ťahaním po karosérii smerom k sebe.
A na záver detaily
Aj ak budete pracovať tak, ako si precízny technik BOZP robí svoju prácu, môže sa stať, že po vysušení na aute objavíte predtým prehliadnuté drobné nečistoty, či vodné kvapky, ktoré ste nestihli utrieť. Žiadny problém, poradí si s nimi detailer, ktorý stačí nastriekať a zotrieť mikrovláknovou utierkou.