Táto stránka využíva cookies. Používaním tejto stránky súhlasíte s používaním cookies. ×

Žilinský Večerník

22. marec 2019 | Beňadik

Zaujímavosti

Ako sa rozhodujeme pri kúpe automobilu?

Automobilka SEAT vypracovala veľmi zaujímavú štúdiu, ktorá mapuje zvyky a faktory, ktoré nás ovplyvňujú pri kúpe automobilu. 53-ročný zákazník, ktorý je fanúšikom SUV, si dva mesiace vyberá automobil. Podľa štúdie značky SEAT je práve to typický aktuálny profil zákazníka kupujúceho nový automobil v Európe.

13.03.2019 | 09:08

Ako pristupujú ľu­dia ku kúpe au­tomobilu? Aké vlastnosti upred­nostňujú? Pozrime sa pod­robnejšie na proces, ktorý absolvuje mnoho zákazní­kov pred svojím finálnym rozhodnutím.

PREČO SI KUPUJEME NOVÝ AUTOMOBIL?

Po kúpe bytu alebo domu je to druhá najväčšia in­vestícia, ktorú ľudia reali­zujú. Pre 55 % zákazníkov je dôvodom kúpy nového automobilu vek a počet najazdených kilometrov ich doterajšieho vozidla. Dôvodom 20 % kúpy je po­treba vyššej bezpečnosti, väčšieho priestoru, men­šej spotreby paliva ale­bo vybavenia automobilu najmodernejšími techno­lógiami. Ďalších 15 % zá­kazníkov uvádza, že ich ku kúpe nového automobilu motivujú rodinné pome­ry ako sobáš alebo rozvod, či očakávaný prírastok do rodiny. Ďalším rozhodujú­cim osobným faktorom pre 10 % zákazníkov je zme­na práce alebo ukončenie štúdia.

OSEM A POL TÝŽDŇA

Toľko zvyčajne trvá roz­hodovací proces pri kúpe. Až 45 % ľudí si najprv vy­berie typ karosérie a veľ­kosť vozidla, 24 % zákazní­kov začína voľbou motora (naftový, benzínový alebo hybrid), 17 % sa rozhodu­je podľa presného rozpočtu a zvyšných 14 % chce au­tomobil konkrétnej znač­ky. Výskum trhu produkto­vej stratégie podľa značky SEAT hovorí, že až 55 % bu­dúcich zákazníkov rozho­dujúcich sa podľa značky počas procesu zmení svoje preferencie.

INTERNET ÁNO, ALE S OSOBNÝM KONTAKTOM

9 z 10 zákazníkov uvádza, že na ich finálne rozhod­nutie majú vplyv odporú­čania od ľudí z ich najuž­šieho kruhu. Zvyčajne si nechajú poradiť priemerne od 8 priateľov alebo rodin­ných príslušníkov. Napriek rozširovaniu digitálnych nástrojov ako konfigurá­tor na internetovej stránke výrobcu (využíva ho 56 % zákazníkov), zohráva dô­ležitú rolu osobný kon­takt u autorizovaného pre­dajcu. Až 55 % zákazníkov väčšmi oceňuje ochotu, lepšiu cenu a možnosti fi­nancovania, než blízkosť predajcu – polovica zo všetkých zákazníkov si ne­kupuje automobil u pre­dajcu, ktorý je najbližšie k ich bydlisku.

PO PRVÝ RAZ

Kúpa prvého automobilu je jedným z pamätných oka­mihov v živote. Váhanie je zvyčajne spojené s anti­cipáciou a títo ľudia zvy­čajne hľadajú viac pomoci a rád. Pred uzavretím kúp­nej zmluvy títo zákazní­ci navštívia až do 10 pre­dajcov rozličných značiek, čo je štyrikrát viac ako zá­kazníci nekupujúci auto­mobil prvý raz a v prieme­re konzultujú odporúčania s 15 priateľmi a rodinný­mi príslušníkmi. Celkovo 40 % ľudí kupujúcich auto­mobil prvý raz zohľadňu­je pri kúpe svoje pracovné potreby.

MESAČNÉ SPLÁTKY ALEBO HOTOVOSŤ?

Automobiloví výrobcovia v súčasnosti financujú po­lovicu predaných automo­bilov cez vlastné finančné spoločnosti. Tento podiel sa zdvojnásobil od roku 2003, kedy boli primárnymi poskytovateľmi financova­nia banky. Iba 38 % zákaz­níkov financuje nákup au­tomobilu zo svojich úspor, čo je o 12 % menej ako pred 15 rokmi.

JAZDA BEZ OBMEDZENIA

35 % zákazníkov, kto­rí sa rozhodnú pre hyb­ridný alebo elektrický po­hon uvádza, že sú k tomu motivovaní obmedzenia­mi jazdy v období zvýše­ných emisií. Táto nová en­vironmentálna legislatíva sa už uplatňuje vo veľkých európskych mestách ako Barcelona, Madrid alebo Paríž.

SUV S ATRAKTÍVNYM DIZAJNOM

Dizajn je rozhodujúcim atribútom pre 41 % budú­cich zákazníkov, pričom pred 15 rokmi bol tento podiel 29 %. Súčasne 30 % zákazníkov hľadá automo­bil so zvýšenou polohou sedadla vodiča nad cestou, čo favorizuje SUV. V súčas­nosti pripadá pri predaji v Európe na SUV podiel 33 % všetkých osobných automobilov.

Zdroj: Peter Hlačik, SEAT

Foto: Archív SEAT

|
<
Marec 2019
>
PON UTO STR ŠTV PIA SOB NED
25 26 27 28 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Piatok    22. Marec 2019
7.3. 16:00 - 29.3.2019 15:00 | Myšlienky (len v pracovné dni)
6.3. 12:28 - 29.3.2019 19:00 | Ján Rau: Krajina a zvieratá v nej
21.3. 17:00 - 5.5.2019 17:00 | Pripomienky
Horúce kreslo
DNES ZAJTRA NEDEĽA
6 °C
14 °C
11 °C
zilinskyvecernik_monitor_prod