
Miláčikovia ako členovia rodiny
Na Slovensku žije podľa dostupných dát necelý milión psov a viac než pol milióna mačiek. Práve tieto dve skupiny patria medzi najčastejších spoločníkov v domácnostiach. Menšiu časť tvoria vtáky, ryby či hlodavce. Slovensko sa tak v rámci strednej Európy radí do stredného pásma – počtom domácich zvierat nezaostáva, no zároveň nedosahuje úroveň Rakúska.
„Z diskusií s odborníkmi vieme, že aj krátka cesta so psom alebo mačkou dokáže byť poriadne stresujúca. Chceme, aby zákazníci mohli cestovať so svojimi domácimi miláčikmi pohodlne, bez obáv a dostali sa tam, kam potrebujú. V kategórii Pets spájame cestujúcich s vodičmi, ktorí sú na štvornohých pasažierov pripravení,“ uviedol Josef Rückl, generálny manažér Boltu pre Českú republiku a Slovensko.
Ako služba funguje
Používateľ si v aplikácii vyberie kategóriu s ikonou labky, čo mu zaručí, že vodič je o zvieracom spolucestujúcom vopred informovaný. Cena za prepravu sa navyšuje iba o 1,10 € oproti štandardnej jazde. Ostatná ponuka vozidiel je rovnaká ako v bežnej kategórii. Bolt verí, že vďaka tomuto rozšíreniu sa tento rok môže počet jázd so zvieratami priblížiť hranici 100-tisíc.
Praktické tipy na cestu
Vodiči nemusia mať v autách špeciálne vybavenie, preto sa zákazníkom odporúča vziať so sebou deku alebo poťah na sedadlá, obrúsky na labky a v prípade potreby aj prepravku či podsedák. Prepravka by mala byť dostatočne veľká, aby v nej zviera mohlo stáť, ležať a pohodlne dýchať. Pre väčšie psy sa hodí bezpečnostný postroj alebo náhubok, ktoré zabezpečia bezpečnú a pokojnú jazdu. Praktické sú aj postroje alebo podsedáky s upínaním k bezpečnostnému pásu, ktoré miláčikovi poskytnú pohodlie a zároveň zabránia jeho voľnému pohybu po aute. Vďaka týmto drobným opatreniam bude jazda s Bolt Pets príjemná pre vás, vášho chlpáča aj samotného vodiča. Pri dlhších cestách je vhodné pribaliť aj vodu, cestovnú fľašu a doplnky, ktoré miláčikovi zabezpečia komfort aj bezpečnosť.
Bolt v číslach
Bolt je európska superaplikácia, ktorú využíva vyše 200 miliónov zákazníkov v 50 krajinách a 600 mestách sveta. Jej cieľom je ponúkať alternatívy k vlastníctvu automobilov a rozvíjať dostupnú, udržateľnú mestskú mobilitu – od odvozu autom cez zdieľané kolobežky až po donášku jedál a potravín.