Žilinský Večerník

28. marec 2024 | Soňa
| 9°C

Z regiónu

Doprava v Žiline kolabuje

Čoraz častejšie sa stávame obeťou dopravných kolón nielen na výpadovkách, ale aj v centre mesta. Streda 16. novembra bola kritická.

07.12.2016 | 10:15

Tento deň máme mnohí doteraz v živej pamäti. Dopravný kolaps, ktorý nastal na výpadovkách aj v centre mesta, považujú viacerí vodiči za najhorší, aký zažili. Uviazli aj ľudia v trolejbusoch a v autobusoch. „Zo železničnej stanice k zastávke na Kysuckej ceste sme cestovali autobusom pol hodiny. Ak by vodič nebol prezieravý a nešiel cez Budatín, stáli by sme minimálne ďalšiu pol hodinu aj na Ľavobrežnej,“ spomína na zdĺhavú cestu Lucia z Krasnian.

Pod chaos v Žiline sa podpísalo viacero faktorov. „Dopravný kolaps bol spôsobený kombináciou vysokej intenzity dopravy, ktorá je príznačná v rámci intenzívneho presunu ľudí na predĺžený víkend, ako aj výskytom hromadnej nehody medzi Žilinou a Martinom, ktorá spôsobila neprejazdnosť hlavného tranzitného ťahu v smere východ – západ a tvorbu kolón až po križovatku Košická,“ vysvetľuje Štefan Machciník z Výskumného ústavu dopravného v Žiline.

Podľa dopravného experta sa takáto situácia môže v Žiline kedykoľvek zopakovať. „Keďže výskyt dopravných nehôd sa nedá predpovedať, je riziko, že bude takáto situácia aj v budúcnosti, kým nebudú sprevádzkované absentujúce úseky diaľnice D1 v okolí Žiliny, ktoré odklonia tranzit mimo komunikácie mesta,“ podotýka.

Okrem Rajeckej cesty sa pravidelne cez deň upcháva už aj Kysucká. Mnohí vodiči sa domnievajú, že dopravu brzdia semafory pri Remeselníckom dome. „Táto križovatka je kritická. Iné nastavenie svetelnej signalizácie nepomôže. Pomôcť by mala pripravovaná rekonštrukcia komunikácie v danej lokalite, ktorú budú realizovať Železnice Slovenskej republiky,“ povedal hovorca mesta Pavol Čorba.

Ako uviedla hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková, uvedená prestavba križovatky bude súčasťou projektu s názvom Modernizácia uzla Žilina a je naplánovaný na obdobie rokov 2018 - 2022. „Rozsah úprav je zosúladený s požiadavkami mesta, ale to, či sa po realizácii modernizácie odstránia spomínané raňajšie kolóny, nevieme posúdiť. Toto nie je predmetom modernizácie,“ podotkla hovorkyňa železníc.

Podľa dopravného experta z Výskumného ústavu dopravného v Žiline je hlavným dôvodom kolón v tejto časti mesta kapacitné obmedzenie predmetných komunikácií, k čomu výrazne prispieva tranzitná doprava v smere sever – juh. „Riešením tohto problému je v súčasnosti budujúca sa výstavba úseku diaľnice D3 (Strážov – Brodno) a následných úsekov v smere do Čadce, ktorá by mala tento problém eliminovať,“ vyjadril sa k problému Štefan Machciník.

Foto: archív

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod