
Typy kariet a ceny
Súčasťou prezentácie bol aj cenník parkovania. Rezidentská karta pre majiteľov vozidiel s trvalým pobytom v tomto pásme bude stáť (rovnako ako na sídlisku Hájik) pre prvé vozidlo 20 eur ročne a pre druhé 100 eur ročne.
Ďalej je možnosť požiadať o mestskú parkovaciu kartu (MPK), ktorá je určená pre fyzické osoby alebo fyzické osoby – podnikateľov, ktorí majú trvalý pobyt v meste Žilina, ale mimo regulovanej parkovacej zóny. Cena pre fyzické osoby je 250 eur ročne, právnické osoby zaplatia 400 eur. Umožňuje im tak parkovať v regulovaných zónach Žiliny mimo miesta ich trvalého bydliska.
Pre právnické osoby (firmy), ako aj fyzické osoby a fyzické osoby – podnikateľov, ktoré nemajú trvalý pobyt na území mesta Žilina ja určená abonentská parkovacia karta, pri ktorej je cena zámerne vyššia. Nerezidenti zaplatia za rok 450 eur pre FO a 500 eur pre PO.
Krátkodobé parkovanie bude na Solinkách stáť 0,6 euro za hodinu alebo 0,30 eura za polhodinu.
Koľko kariet môže domácnosť získať?
Regulácia parkovania na Solinkách prináša jasné pravidlá aj v otázke počtu parkovacích kariet. Fyzická osoba alebo fyzická osoba – podnikateľ si môže požiadať najviac o jednu parkovaciu kartu (PK). Zároveň však platí, že na jednu domácnosť alebo byt je možné získať maximálne dve parkovacie karty – a to v rôznej kombinácii typov kariet.
Vzájomná kombinácia rezidentských, mestských aj abonentských kariet je síce možná, avšak ich celkový počet nesmie presiahnuť dve karty na jednu domácnosť.
V prípade abonentských kariet pre právnické osoby (firmy) je zavedený osobitný limit – maximálne 10 kariet na subjekt.
Parkovanie aj pre firemné auto
Každý rezident môže získať parkovaciu kartu na konkrétne vozidlo po predložení dokladov, ktoré preukazujú vzťah k danému autu. To platí aj v prípade, že ide o firemné vozidlo. Zamestnanci, ktorí služobné auto využívajú aj na súkromné účely, musia predložiť dohodu so zamestnávateľom o používaní vozidla na súkromné účely.
Zástupcovia mesta zdôraznili, že cieľom je zvýšiť dostupnosť parkovania pre rezidentov a znížiť počet dlhodobo odstavených vozidiel na verejných priestranstvách, ako sa to podarilo na sídlisku Hájik.