
Rekordná účasť po celom Slovensku
Kampaň občianskeho združenia malíček odštartovala svoj štvrtý ročník 22. septembra a potrvá do 6. októbra. Toho roku sa do nej zapojil historicky najvyšší počet partnerských prevádzok. „Tento rok sme zaznamenali rekordný záujem, do kampane sa zapojilo až 110 partnerských prevádzok po celom Slovensku, čo je dvojnásobok oproti minulému roku,“ uviedla Ľubica Kaiserová, prezidentka a zakladateľka OZ malíček.
Cieľom kampane je vyzbierať príspevky, ktoré sa použijú na nákup dýchacích prístrojov pre predčasne narodené deti. Každý príspevok, symbolicky v hodnote šálky kávy alebo vyšší, môže pomôcť zachrániť detský život.
Pomoc v kaviarňach aj online
Zapojiť sa dá viacerými spôsobmi. Návštevníci môžu prispieť v hotovosti do pokladničiek v zapojených prevádzkach, alebo online cez darcovský portál malicek.darujme.sk či priamo na účet verejnej zbierky. Kompletný zoznam zapojených kaviarní nájdu záujemcovia na webe OZ malíček.
„Každý príspevok symbolicky v hodnote šálky kávy alebo vyšší dáva predčasne narodeným deťom šancu na lepší štart do života. Vďaka zapojeným prevádzkam a ľuďom, ktorí sa rozhodnú podporiť túto kampaň, môžeme šíriť posolstvo o krehkosti a obrovskej sile týchto detí,“ dopĺňa Ľubica Kaiserová.
Deti pomáhajú deťom
Kampaň podporili aj študenti a dobrovoľníci. Stredná odborná škola hotelová v Hornom Smokovci zapojila svojich žiakov do prípravy kávy priamo v baristickej učebni, kde privítajú hostí a zároveň budú šíriť osvetu o význame pomoci predčasne narodeným deťom.
Zároveň prebieha aj sprievodná iniciatíva „Deti deťom“, ktorú realizuje Detská organizácia FÉNIX v spolupráci s OZ malíček. Dobrovoľníci háčkujú špeciálne chobotničky – ich chápadlá pripomínajú pupočnú šnúru a novorodencom v inkubátoroch navodzujú pocit bezpečia. Do nemocníc poputujú do 17. novembra, kedy si pripomíname Svetový deň predčasne narodených detí.
Symbolické darčeky pre podporovateľov
Ako poďakovanie pripravili dobrovoľníčky z OZ malíček v rámci projektu „Háčkujte s nami – pomáhame srdcom“ malé darčeky pre prvých návštevníkov zapojených kaviarní. Kampaň vyvrcholí 6. októbra a organizátori dúfajú, že rekordný záujem sa pretaví aj do reálnej pomoci tým najzraniteľnejším.