
Uvedené pobočky patria medzi tzv. nepovinné, Slovenská pošta nemá zákonnú povinnosť prevádzkovať ich. Z dôvodu nízkej návštevnosti, nevyhovujúcim otváracím hodinám a meniacim sa potrebám zákazníkov, ktorí čoraz viac využívajú digitálne služby a samoobslužné zariadenia, sa nástupnickými prevádzkami Pošty Žilina 3 a Žilina 9 stanú Pošta Žilina 1 a Žilina 7. Občania však môžu využívať aj ktorúkoľvek inú pobočku v meste alebo mestských častiach podľa svojej preferencie, ako aj nonstop dostupné BalíkoBOXy.
Doručovanie poštovými doručovateľmi zostáva bez zmeny. Okrem doručovania zásielok a tlačovín na dennej báze zabezpečujú aj doručenie dôchodkov, môžete u nich zaplatiť šeky, zo zdravotných dôvodov požiadať o výplatu poštového poukazu a zásielky cez nich môžete aj poslať.
Podaj a vyzdvihnutie balíkov zabezpečujú BalíkoBOXy, ale aj kuriéri Slovenskej pošty. Mobilná aplikácia Slovenskej pošty umožňuje podať a zaplatiť zásielku online, sledovať ju v reálnom čase, presmerovať na inú adresu, alebo zmeniť termín jej doručenia, nájsť najbližšiu pobočku, zistiť, aké služby ponúka a v prípade pôšt s vyvolávacím systémom si jednoducho preveríte aj to, koľko ľudí na nej práve čaká.
Slovenská pošta dnes zabezpečuje komfort pre digitálne orientovaných prostredníctvom alternatívnych poštových riešení, ale aj pre starších klientov, resp. ľudí so zníženou mobilitou prostredníctvom doručovateľov a v posilnených kamenných pobočkách.