
Práce sa dotkli dôležitých úsekov, ktoré denne využívajú tisíce cestujúcich: úsek medzi Púchovom a Považskou Bystricou, koridor medzi Ladcami a Plevníkom, ale aj kľúčová trasa medzi Žilinou a Kysuckým Novým Mestom smerom na Čadcu a štátnu hranicu s Českom.
„Brúsna kampaň v našom regióne prebehla hladko, bez mimoriadnych zásahov a zdržaní. Významne nám pomohlo priaznivé počasie – februárové sucho umožnilo realizovať práce efektívne, aj keď s dôrazom na prísne protipožiarne opatrenia,“ priblížil Martin Križan, riaditeľ Oblastného riaditeľstva ŽSR v Žiline.
Brúsenie je viac než len „kozmetická“ údržba – ide o odborný zásah, ktorý odstraňuje chyby na povrchu koľajníc ako vlnkovitosť či mikrodefekty, ktoré vznikajú počas intenzívnej prevádzky. Okrem pohodlnejšej jazdy znamená aj zníženie hluku a vibrácií, čo poteší nielen cestujúcich, ale aj obyvateľov v okolí tratí.
Železničné trate sú pre región severného Slovenska mimoriadne dôležité – nielen ako dopravná tepna, ale aj ako súčasť cezhraničných spojení a logistiky. Modernizácia a údržba v tomto regióne preto ostáva prioritou.
Zároveň prebiehala aj tzv. defektoskopická kampaň – traťami prechádzal špeciálny merací vlak, ktorý hľadal skryté chyby v koľajniciach. Z celého Slovenska bolo zatiaľ identifikovaných 428 problémových bodov, ktoré sa budú vyhodnocovať podľa závažnosti. V Žiline zatiaľ problémy nebránili plynulému chodu vlakov.
Aj vďaka týmto aktivitám sa potvrdzuje, že Žilina a celý kraj má na železničnej mape Slovenska svoje pevné miesto. Cestujúci môžu očakávať bezpečnejšiu, pohodlnejšiu a kvalitnejšiu dopravu – a to bez zbytočných prestojov.