Žilinský Večerník

29. apríl 2024 | Lea
| 6°C

Spravodajstvo

Čitateľka zažila šok: vo Francúzsku jej z účtu vybrali peniaze

Predstavte si, že si sedíte v pokoji doma a zrazu vám volajú z banky, že vám akurát niekto vo Francúzsku vybral veľký obnos peňazí z účtu. Takýto šok zažila naša čitateľka Renáta. Našťastie, ušlé peniaze jej banka vráti späť.

01.07.2016 | 09:49

 

„Bolo to v nedeľu dopoludnia. Akurát sme s priateľom popíjali kávu a len tak debatili, keď mi zrazu zazvonil telefón. Volali mi z banky, že kde sa momentálne nachádzam, lebo mi niekto pred malou chvíľou vybral vo Francúzsku peniaze z účtu. Skoro ma na mieste porazilo,“ úprimne konštatuje Renáta zo Žiliny.

 


Z banky ju vyzvali, aby okamžite prišla na pobočku a spísala reklamáciu. „Našťastie som mala na účte nastavený limit, takže mi vybrali „len“ tristo eur. Mala som z toho veľmi nepríjemný pocit. V banke mi však garantovali, že mi „ukradnutú“ sumu vrátia späť. Odľahlo mi. Predsa s takýmito „výdavkami“ som nepočítala,“ hovorí mladá žena.

 


Pre Renátu je záhadou, ako sa jej niekto mohol nabúrať na účet. Nepamätá si, že by kartou platila cez nejaké pochybné stránky alebo by inak neopatrne s ňou narábala. „Počúvam o tom z každej strany, dávam si na to pozor,“ nechápavo krúti hlavou. Bohužiaľ, podobných neoprávnených výberov zo zahraničia sa už udialo v minulosti viac. V tomto prípade pravdepodobne kartu pani Renáty niekto sfalšoval cez tzv. skrimming. „Aj napriek tomu, že platenie kartami je stále považované za bezpečnejšie v porovnaní s hotovosťou, objavujú sa prípady, kedy sa podvodníci snažia dostať k údajom o kartách klientov. Patrí sem napr. skrimming (nainštalovaná lišta na štrbine bankomatu) či zneužitie platobnej karty na internete pri platení v nezabezpečených e-shopoch a podobne,“ vysvetľuje možné spôsoby podvodov hovorkyňa Slovenskej sporiteľne Marta Cesnaková. Každá banka má svoj vlastný softvér, ktorým dokáže vyhodnotiť, aký výber z bankomatu je štandardný a naopak, ktorý nie. „V prípade, že máme podozrenie na zneužitie platobnej karty, proaktívne kontaktujeme klientov, karty im zablokujeme a bezplatne prevydáme nové,“ dodáva hovorkyňa.

 


Následne sa s klientmi spíše reklamácia, na základe ktorej banka vráti klientovi ukradnutú sumu. „Všetky reklamácie prešetrujeme a posudzujeme individuálne, nakoľko musíme zohľadňovať aj pravidlá kartových spoločností. Záleží aj od toho, o aký typ zneužitia ide. V niektorých prípadoch môže mať klient svoje peniaze naspäť už o niekoľko dní, pri tých komplikovanejších to môže byť však dlhšie,“ dodáva hovorkyňa jednej zo slovenských bánk.
 

 

-ms-
Ilustračná snímka

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod